7 september 2008
Trådstartare
Har nu fått hem en "förneklad delgivning", gick lite fortare än jag trodde.
Antar att domstolarna i norrland har lite att göra helt enkelt.
I alla fall så stod det "platsprotokoll sid.5" men jag fick ingen kopia på detta.
Tänker helt klart kämpa emot, förlorar ju inget på att försöka.
Vill alltså dubbelkolla platsprotokollet och själv jämföra detta mot aktuell plats för att se om polisen ljuger i det också.
Kommer det fler papper efter detta?
Vad händer om jag skiter i att skicka in delgivningen?
Vart får jag tag på platsprotokoll nu, polisen eller domstolen?
Stod även i pappret att jag kunde skickande in yttrande samt bevis. Om jag nu ändå ska till rätten så kan jag väl lika gärna skriva ner min upplevelse samt mina bevis och skicka in förväg, lär väl ändå ge åklagaren en lite funderare?
I första hand tänker jag ta upp detta:
"1 § Lämplig vägsträcka för särskilt anordnad kontrollplats skall vara
utsedd i förväg med beaktande av bland annat siktförhållandena.
Kontrollplatsen skall anordnas, i första hand, på kontrollplats som
väghållaren iordningställt eller, i andra hand, i anslutning till rast- eller
parkeringsplats eller till avfart."
De mätte kl 00.45 efter E4:an beläget mitt istan vid en högtrafikerad korsning.
Det fanns 4 bilar runtomkring mig och minst 3st mötande.
Max parkeringen där civilbilen gömde sig var helt full med bilar som stod igång (man stannar där för att plocka upp käk snabbt).
Vägen är Full med träd, skyltar, lyktstolpar, gående samt inte minst Vägverkets mätstation som är i storleken av en kebabvagn.
Avfarten de använde är en "farlig avfart" där gående kan gå över vägen bakom hörnet av huset, precis när man svänger av E4:an, endast ett övergångsställe men inga skyltar eller rödljus.
Intill Max (förutom Max) ligger 3st restauranger samt barer som är fulla med folk varje helgkväll / natt, det finns alltid massa folk vid korsningarna samt ut efter Max parkeringen.
Senast redigerat av Amstaff (7 september 2008)