3470
Sök

20" ekerfälgar på audi a4! sticker ut för långt =P

7 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Hej!

Har efter 2 månaders väntan fått hem mina fälgar, det är 20" ekerfälgar anpassade för fwd bilar, men.
Fälgarna ligger ca 1 cm utanför skärmkanterna (original och obreddade)
Kan man på något sätt lösa detta utan att skärmbredda? Det kan man ju säkerligen inte men tänkte iaf att jag skulle kolla här hehe.

MVH/ Björn

5 089 Inlägg
7 september 2008
Man kan alltid valsa skärmarna.. finns lite överallt.. mh styling vet jag gör sånt.. sen hur mycket man kan valsa utan att färgen spricker vet jag inte. ring och hör.

\Lindgren

1 827 Inlägg
7 september 2008
Fixa mer camber runtom!!!

Gissar på att det är McPherson upphängning runtom och då kan det bli bekymmer men mitt tips är absolut att helt enkelt fixa cambern... Jag själv ska medvetet köpa fälgar med alldeles för låg ET och klämma in dom i alla fall med hjälp av balla hjulvinklar. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

5 089 Inlägg
7 september 2008
Eisenhut skrev:
Fixa mer camber runtom!!!

Gissar på att det är McPherson upphängning runtom och då kan det bli bekymmer men mitt tips är absolut att helt enkelt fixa cambern... Jag själv ska medvetet köpa fälgar med alldeles för låg ET och klämma in dom i alla fall med hjälp av balla hjulvinklar. smile

När man flyttar cambern på en audi flyttar man hela vaggan åt sidan.. så ska man ha mera negativ camper på högersidan, så åker däcket ut i överkant på vänstersidan istället ;P

\Lindgren

188 Inlägg
7 september 2008
Fräs av på fälgarna så du får högre/rätt ET

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu

Trätekniker
387 Inlägg
7 september 2008
Det är bra att lämna in fälgarna till en mekaniskvärkstad så svarvar han bort 1,5 cm där fälgen ligger emot bilen, gjorde det med en uppsättning fälgar funkade kanon!

Lycka till!

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

10 287 Inlägg
8 september 2008
Man skall inte rekommendera detta hur som helst till andra eftersom man kan ta bort för mycket material och  få en fälg som kan haverera vilket kan leda till svåra olyckor.
Man kan tänka ett steg till och fundera på vad som händer om man säljer bilen och den som köper den kör ihjäl sig själv och några andra och haveriutredningen kommer fram till att fälgarna var nersvarvade.

/Göran

oleg skrev:
Det är bra att lämna in fälgarna till en mekaniskvärkstad så svarvar han bort 1,5 cm där fälgen ligger emot bilen, gjorde det med en uppsättning fälgar funkade kanon!

Lycka till!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 270 Inlägg
8 september 2008
FLindgren skrev:
Man kan alltid valsa skärmarna.. finns lite överallt.. mh styling vet jag gör sånt.. sen hur mycket man kan valsa utan att färgen spricker vet jag inte. ring och hör.

Om man nu valsar kan man ju värma lacken lite så spricker den inte tongue

Sök