2574
Sök

Miljöbilspremien indragen av regeringen

German Engineering
9 083 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Som topic lyder så har regeringen backat om premien på 10.000 kr om man köper en miljöbil. Såg på nyheterna igår kväll när jag satt hemma framför tv:n och jag blev förvånad. Alliansen snackar så mycket om miljön men tar tillbaka sitt löfte de hade innan valet. Från början var det tänkt att man ska tänka på miljön men nu har de dragit in den alltså. Eftersom man har gratis parkering och slipper trängselskatt så blir det mer trängsel i stan. Jag tror inte att de inte tänkte på ett smart sätt. Vad tycker ni om nyheten?

//Sam
Senast redigerat av Sam176 (8 september 2008)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Avstängd
962 Inlägg
8 september 2008
Dom vill ju tjäna pengar, bära dyra kostymer och käka dyr mat, det är det politik går ut på.

OEM <3
6 957 Inlägg
8 september 2008
Men tillägg att de inte är förrän i mitten av -09!
Dom drar inte in den, dom kortar ner den ett halvår.

OEM <3

1 079 Inlägg
8 september 2008
Bjork skrev:
Men tillägg att de inte är förrän i mitten av -09!
Dom drar inte in den, dom kortar ner den ett halvår.

Exakt, så jävla förfärligt är det inte.

1 079 Inlägg
8 september 2008
Sam176 skrev:
Som topic lyder så har regeringen backat om premien på 10.000 kr om man köper en miljöbil. Såg på nyheterna igår kväll när jag satt hemma framför tv:n och jag blev förvånad. Alliansen snackar så mycket om miljön men tar tillbaka sitt löfte de hade innan valet. Från början var det tänkt att man ska tänka på miljön men nu har de dragit in den alltså. Eftersom man har gratis parkering och slipper trängselskatt så blir det mer trängsel i stan. Jag tror inte att de inte tänkte på ett smart sätt. Vad tycker ni om nyheten?

//Sam

Det var det dummaste jag hört. Det är väl flera gånger bättre att man tar miljöbilen till stan istället för sin bensinbil?

DFFL
9 020 Inlägg
8 september 2008
Skulle väl bara vara till slutet av 2009?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
8 september 2008
japp premien var bara till årslutet 2009, så nu är det 6 månader kortare.
samma sak som med bilskrotningspremien, när pengarna är slut så är de slut... tyvärr.... men hellre så tar jag det än att få högre skatt.

249 Inlägg
8 september 2008
Miljöbilar är för kärringar

21 Inlägg
8 september 2008
Vad bra! Då kanske vi normalt folk slipper vara med och bekosta massa fula Priusar genom skatten. Belönad för låg bränsleförbrukning blir man ändå vid pumpen.
Senast redigerat av x86 (8 september 2008)

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 september 2008
85an skrev:
Miljöbilar är för kärringar

Ja, kan bara hålla med. Tuffa grabbar kör Volvo T4 mellan bananpauserna. huhu

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

5 089 Inlägg
8 september 2008
Man blir ju inte överaskad direkt.. nu när alla har skaffat sig en miljöbil också så höjjer dom snart etanolpriserna. vänta bara,)

\Lindgren

730 Inlägg
8 september 2008
FLindgren skrev:
Man blir ju inte överaskad direkt.. nu när alla har skaffat sig en miljöbil också så höjjer dom snart etanolpriserna. vänta bara,)

Presic..  exakt detta hände väl med Dieseln när bensin priserna for i skyn.. alla köpte diesel.. och wipps.. så vart dieseln dyrare...

Fölkesberg Racing =)

Eliminator
1 441 Inlägg
8 september 2008
En tanke bara.
De som inte kör bil alls, hur mycket får de i ersättning?
De bidrar ju ännu mer till miljön.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

4 299 Inlägg
8 september 2008
De skulle ju bara va till 2009 som andra redan sagt så varför så förvånad??

Dessutom finns de säkert bättre grejer att lägga dom pengarna på än att ge dom till folk som tydligen har råd me en ny bil iaf...

Och de där me gratis parkering, de gäller ju bara lite här o var.

Sök