2167
Sök

Problem med dumpventilen

761 Inlägg
9 september 2008
#21
För sista gången... LMM och öppen dump hör inte ihop. Kommer alltid att vara så, problemen kan yttra sig på många sätt, men är aldrig lyckat för motorn.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

27 Inlägg
9 september 2008
#22
en hybrid fungerar fint på våra 1,8T. min är från Forge.


58 Inlägg
9 september 2008
#23
Ivil skrev:
E85 skrev:
Går det inte o spänna fjädern i dumpen så den inte släpper så mkt luft? eller justera med brickor? eller sitter det inte en skruv du kan spänna upp fjädern med?? Mvh G
spänna fjäder borde fungera, lägga brickor verkar lite tveksamt, kanske skramlar eller så, o ingen skruv till justering finns heller ! sad ska kolla de med fjädern ^^
En del dumpar justerar man fjädern med brickor på. vet dock inte hur man gör på den du har. //G


Avstängd
386 Inlägg
9 september 2008
#24
Jag har också en Forge dump alukolv typ som är återcirkulerande är jätte nöjd med den. Skaffa dig ett riktigt mappbart sprut så slipper du lmm då kan du pysa på utan att det skadar maskineriet..

1 072 Inlägg
9 september 2008
#25
LMM och öppen funkar skit bra. Jag har flera vänner som har Audi som ex med öppna ventiler. Jag vill nog påstå mer att man får vad man betalar för. En kina kopia må se lika bra ut men funktionen?

Till nästan 100% bedrar SNÅHELT FRAMFÖR KVALITÉ


58 Inlägg
9 september 2008
#26
vw___tompa skrev:
Jag har också en Forge dump alukolv typ som är återcirkulerande är jätte nöjd med den. Skaffa dig ett riktigt mappbart sprut så slipper du lmm då kan du pysa på utan att det skadar maskineriet..
Har en alu forge återcirkulerande o kan rekomendera den jag med. riktigt fin kvalité dyr men inte svindyr. wink som tex hks ssqv


684 Inlägg
9 september 2008
#27
har du spänt fjädern max och laddet faller, kan det vara att din fjäder e förmjuk och vid högt ladd öppnar den o tappar trycker, eller så kan det vara vakumslangarna det e läkage i . har många vänner som kör öppen med lmm, bilen går bara riktigt fett då eftersom det blir fel läsning av luft mängd i LMM. men men jag kanske har helt fel oxå


50 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#28
sik skrev:
LMM och öppen funkar skit bra. Jag har flera vänner som har Audi som ex med öppna ventiler. Jag vill nog påstå mer att man får vad man betalar för. En kina kopia må se lika bra ut men funktionen?

Till nästan 100% bedrar SNÅHELT FRAMFÖR KVALITÉ
fick dumpen gratis så varför ska man tacka nej, är kräsen när de gäller o köpa saker o ting ! smile
)

Burning make you poor

50 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#29
RIGO-ROD skrev:
har du spänt fjädern max och laddet faller, kan det vara att din fjäder e förmjuk och vid högt ladd öppnar den o tappar trycker, eller så kan det vara vakumslangarna det e läkage i . har många vänner som kör öppen med lmm, bilen går bara riktigt fett då eftersom det blir fel läsning av luft mängd i LMM. men men jag kanske har helt fel oxå
har inte spänt fjädern alls, kollar alla slangar har jag, ny lmm har ja också sedan någon månad tillbaka !
sätter ja ditt min gamla öppna dump så funkar bilen utan problem ! *knas* men som Torpis skriver, att den släpper ut all luft där finns o de gör förmodligen inte den gammla !

Burning make you poor

50 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#30
E85 skrev:
vw___tompa skrev:
Jag har också en Forge dump alukolv typ som är återcirkulerande är jätte nöjd med den. Skaffa dig ett riktigt mappbart sprut så slipper du lmm då kan du pysa på utan att det skadar maskineriet..
Har en alu forge återcirkulerande o kan rekomendera den jag med. riktigt fin kvalité dyr men inte svindyr. wink som tex hks ssqv
va jobbigt allt blev nu, massa olika förslag, va ska man ta sig till ! :S

Burning make you poor

684 Inlägg
9 september 2008
#31
Ivil skrev:
RIGO-ROD skrev:
har du spänt fjädern max och laddet faller, kan det vara att din fjäder e förmjuk och vid högt ladd öppnar den o tappar trycker, eller så kan det vara vakumslangarna det e läkage i . har många vänner som kör öppen med lmm, bilen går bara riktigt fett då eftersom det blir fel läsning av luft mängd i LMM. men men jag kanske har helt fel oxå
har inte spänt fjädern alls, kollar alla slangar har jag, ny lmm har ja också sedan någon månad tillbaka !
sätter ja ditt min gamla öppna dump så funkar bilen utan problem ! *knas* men som Torpis skriver, att den släpper ut all luft där finns o de gör förmodligen inte den gammla !
Testa spänna fjädern , dumpen kanske öppnas för lätt, det e inte så nyttigt för turbon heller


50 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#32
RIGO-ROD skrev:
Ivil skrev:
RIGO-ROD skrev:
har du spänt fjädern max och laddet faller, kan det vara att din fjäder e förmjuk och vid högt ladd öppnar den o tappar trycker, eller så kan det vara vakumslangarna det e läkage i . har många vänner som kör öppen med lmm, bilen går bara riktigt fett då eftersom det blir fel läsning av luft mängd i LMM. men men jag kanske har helt fel oxå
har inte spänt fjädern alls, kollar alla slangar har jag, ny lmm har ja också sedan någon månad tillbaka !
sätter ja ditt min gamla öppna dump så funkar bilen utan problem ! *knas* men som Torpis skriver, att den släpper ut all luft där finns o de gör förmodligen inte den gammla !
Testa spänna fjädern , dumpen kanske öppnas för lätt, det e inte så nyttigt för turbon heller
Prövar de så fort ja kan ida då ^^ tack för info ! smile

Burning make you poor

58 Inlägg
10 september 2008
#33
Ivil skrev:
E85 skrev:
vw___tompa skrev:
Jag har också en Forge dump alukolv typ som är återcirkulerande är jätte nöjd med den. Skaffa dig ett riktigt mappbart sprut så slipper du lmm då kan du pysa på utan att det skadar maskineriet..
Har en alu forge återcirkulerande o kan rekomendera den jag med. riktigt fin kvalité dyr men inte svindyr. wink som tex hks ssqv
va jobbigt allt blev nu, massa olika förslag, va ska man ta sig till ! :S
Köp dig en återcirkulerande Forge. du kommer o bli helnöjd. har för mig att dom ligger runt 1500kr
Mvh Gustaf



Sök