Tja, köpte mig en dumpventil (HKS kopia), och monterat den jätte fint ! ^^ absolut inga problem, men när ja kör o den "dumpar" så ibland tappar ja laddtrycket, stänger av tändningen o vrider på igen så funkar det, va kan detta bero på ? hjälp mig !
Tja, köpte mig en dumpventil (HKS kopia), och monterat den jätte fint ! ^^ absolut inga problem, men när ja kör o den "dumpar" så ibland tappar ja laddtrycket, stänger av tändningen o vrider på igen så funkar det, va kan detta bero på ? hjälp mig !
mvh ivil
kanske turbon släpper ut för mycket luft så att laddningen inte får lika bra effekt.. jag vet inte men bara säger vad jag skulle trott
Alla på Yatzy säger ju att det skall fungera.... måste det inte funka då? eller är det rent av sanning som vi rävar på garaget säger att det inte funkar med öppen dump på LMM-bilar...
Nu är det en till som VET vilken version som är den korrekta.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
men konstigt nog så, den dumpen ja hade innan var också öppen o de funkade perfekt med den :S har en 1,8TS o självklart med LMM ! hehe ! de e sjukt verkligen, för sätter ja dit den gamla så funkar de, gråter blod snart !
En HKS ssqv är en såndär sekventiell som släpper ut precis all luft där finns... din gammla öppnade förmodligen inte lika lätt.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
ja precis, visst är de nog så att ssqv modellen släpper ut för mycket ja. DAMN IT ! men de måste ju gå på nått sätt att få de att funka ? blir galen ! annars blir de montera den gammla igen !
det blir nog svårt med tanke på att du måste bort me LMM för att få öppen att funka som den ska, köp dig en GFB HYBRID, dem låter HIMLA mysigt iomed att den är ställbara lyssna gärna på min!
Köp en återcirkulerande från dahlbäck, montera och se glad ut, du har ju lambodörrar så brudarna vid korvkiosken blir kåta även om inte bilen låter som en fågel.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Köp en återcirkulerande från dahlbäck, montera och se glad ut, du har ju lambodörrar så brudarna vid korvkiosken blir kåta även om inte bilen låter som en fågel.
ja bygger inte bilen för att impa på brudar utan för att de är kul o de är en hobby !
Går det inte o spänna fjädern i dumpen så den inte släpper så mkt luft? eller justera med brickor? eller sitter det inte en skruv du kan spänna upp fjädern med?? Mvh G
Går det inte o spänna fjädern i dumpen så den inte släpper så mkt luft? eller justera med brickor? eller sitter det inte en skruv du kan spänna upp fjädern med?? Mvh G
spänna fjäder borde fungera, lägga brickor verkar lite tveksamt, kanske skramlar eller så, o ingen skruv till justering finns heller ! ska kolla de med fjädern ^^