2919
Sök

Problem med dumpventilen

50 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Tja, köpte mig en dumpventil (HKS kopia), och monterat den jätte fint ! ^^ absolut inga problem, men när ja kör o den "dumpar" så ibland tappar ja laddtrycket, stänger av tändningen o vrider på igen så funkar det, va kan detta bero på ? hjälp mig ! sad

mvh ivil

Burning make you poor

S40 T4
584 Inlägg
8 september 2008
Ivil skrev:
Tja, köpte mig en dumpventil (HKS kopia), och monterat den jätte fint ! ^^ absolut inga problem, men när ja kör o den "dumpar" så ibland tappar ja laddtrycket, stänger av tändningen o vrider på igen så funkar det, va kan detta bero på ? hjälp mig ! sad

mvh ivil

kanske turbon släpper ut för mycket luft så att laddningen inte får lika bra effekt.. jag vet inte men bara säger vad jag skulle trott

1 353 Inlägg
8 september 2008
kan ju va så att din bil känner av att luften dupmas ut o den går in i nåt "safe mode" för att det inte blir rätt i styrsystemet..

379 Inlägg
8 september 2008
Antar att du har 1.8T och då har du LMM. Funkar inte med öppen dumpventil till det systemet. Ska vara återcirkulerande

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 september 2008
Alla på Yatzy säger ju att det skall fungera....  måste det inte funka då? eller är det rent av sanning som vi rävar på garaget säger att det inte funkar med öppen dump på LMM-bilar...

Nu är det en till som VET vilken version som är den korrekta.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 867 Inlägg
8 september 2008
Audis går i safemode och tar bort nästan allt laddtryck om man kör med öppen ventil, så är det bara. Köp en skön återcirkulerande dump istället.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

50 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
men konstigt nog så, den dumpen ja hade innan var också öppen o de funkade perfekt med den :S
har en 1,8TS o självklart med LMM !  hehe !
de e sjukt verkligen, för sätter ja dit den gamla så funkar de, gråter blod snart ! sad

Burning make you poor

127 Inlägg
8 september 2008
Kör med den gamla om det fungerar då?

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 september 2008
En HKS ssqv är en såndär sekventiell som släpper ut precis all luft där finns... din gammla öppnade förmodligen inte lika lätt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

50 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
ja precis, visst är de nog så att ssqv modellen släpper ut för mycket ja. DAMN IT ! men de måste ju gå på nått sätt att få de att funka ? blir galen ! annars blir de montera den gammla igen ! sad

Burning make you poor

Mr. AUDI !
642 Inlägg
8 september 2008
det blir nog svårt med tanke på att du måste bort me LMM för att få öppen att funka som den ska, köp dig en GFB HYBRID, dem låter HIMLA mysigt iomed att den är ställbara big_smile lyssna gärna på min!

Four Rings To Rule Them All!

1 867 Inlägg
8 september 2008
Köp en återcirkulerande från dahlbäck, montera och se glad ut, du har ju lambodörrar så brudarna vid korvkiosken blir kåta även om inte bilen låter som en fågel.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

OEM <3
194 Inlägg
8 september 2008
Bättre att ha bra funktion istället för häftigt ljud tycker jag!

These days &#9834;&#9835;

50 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Koop skrev:
Köp en återcirkulerande från dahlbäck, montera och se glad ut, du har ju lambodörrar så brudarna vid korvkiosken blir kåta även om inte bilen låter som en fågel.

ja bygger inte bilen för att impa på brudar utan för att de är kul o de är en hobby ! wink

Burning make you poor

50 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Hybrid dumpen var inte helt fel, javisst är de bättre med funktion, 100% klart !
blir till o köpa en sådan då, tack för alla svar ! smile

Burning make you poor

61 Inlägg
8 september 2008
Det går att fixa hks ssqv dumpen till återcirkulerande ...då borde d gå med kopian också

50 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
jasså, har du någon aning om hur ?

Burning make you poor

12 Inlägg
8 september 2008
Ivil skrev:
jasså, har du någon aning om hur ?

www.racestuff.se har grejs för ombyggnad till återcirkulerande...wink av hks

58 Inlägg
8 september 2008
Går det inte o spänna fjädern i dumpen så den inte släpper så mkt luft? eller justera med brickor? eller sitter det inte en skruv du kan spänna upp fjädern med?? Mvh G
Senast redigerat av E85 (8 september 2008)

50 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
E85 skrev:
Går det inte o spänna fjädern i dumpen så den inte släpper så mkt luft? eller justera med brickor? eller sitter det inte en skruv du kan spänna upp fjädern med?? Mvh G

spänna fjäder borde fungera, lägga brickor verkar lite tveksamt, kanske skramlar eller så, o ingen skruv till justering finns heller ! sad ska kolla de med fjädern ^^

Burning make you poor

Sök