Fillz_ skrev:
Har du planerat köra med baksätet fällt? För om du vill ha trevlig bas i 328 sedan så är det ett av 2 alternativ. Det andra är att köra basreflex med flexrör upp genomhatthyllan. Inte världens mest lättbyggda bil vad det gäller bas.
Basar kan du välja Infinity , JBL, Cerwinvega, Orion, Soundstream osv. Installationen har större betydelse än vilket märke du väljer, det lovar jag
Jag tänkte sätte ett flexrör genom hatthyllan. Har ni någon film eller något ni kan länka när dom lirar med ljud runt 15 000 skulle jag vara väldigt tacksam
Vad menar du med installation? Att man har bra kablar osv eller?
Installationen är allt i sin helhet, jag menar att det räcker inte att ha bra prylar man måste anpassa bygget i bilen också för att installationen ska bli lyckad. T ex som flexrören som jag beskrev i texten. Att sätta en sluten låda spelande in i ryggstödet i den bilen är ett exempel på en lite sämmre installation för att få in basljudet i kupén.
Kablar osv har också stor betydelse, att lägga in en super billig lågnivåkabel tillsammans med komponenter i högre prisklass sänker hela anläggningen rejält. Eller för klena kablar till steget är också en grej som drar ner installationen. Att klämma kablarna så det blir kortslutning efter 2 veckor är ett extremt exempel på dålig installation då kvittar det hur dyr kabeln är. Det är det jag menar med installation allt i sin helhet.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?