16 september 2008
Trådstartare
ja köpte bilen i våras och efter ca en månad så började bilen tydligen läcka ström av nån konstig anledning!?? Jag prövade med att ta loss batteriets plus kabel och mätte mellan den och minus polen på batteriet samtidigt plockade jag bort säkringar en efter en för att se om strömmen ändrades, men utan reslultat!!! en dag märkte ja att ett relä blev varmt redan av att jag haft i gång bilen ca 1 min. så ja bytte ut reläet och tänkte att jag hittat felet, men nejj! idag hände samma sak igen, bilen var totalt utan ström i batteriet. de värsta är att eftersom bilen har ett larm, skyddar larmet automatiskt bilen genom att låsa den och liknande när det känner av ett spänningsfall, så man måste ha en batteriladdare på för att få larmet bortkviterat, ett stort problem är också att det inte altid händer, endast enstaka gånger då och då, precis när man behöver bilen. min bror prövade idag att ladda batteriet utan att ha pluskabeln inkopplad då laddade laddaren med ca 2 A, men när han kopplade till kabeln laddade den med 5 A en väldigt stor skillnad, alltså bilen tar rejäl tjuvström!!! om nån har haft nåt liknande problem så berätta vad ni gjorde för att få bukt med det!