2642
Sök

Motor problem (Ojämn gång på motor) Volvo V70N T5 Behöver hjälp fort...

Kloak dykare ;))
51 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#1
Hej.. Som rubrik lyder..

Har haft problem med ojämn motor gång på min v70.. Ryckningar typ vid helt normal farfars körning.. Rycker till lite men har blivit bra igen.. Även vid gas pådrag rycker den ibland.. Och idag när man e på väg hem från jobbet i GBG så kommer ryckningarna igen, så dör bilen nästan.. Tog mig till närmsta avfart med meddelandet " Prestanda Reduserad" i tecken fönstret  Men följd när jag fick stannat att det verkade som om bilen gick på 3-4 cylinlindrar.. Men gasa man lite så gick den jämt, men beränsad till 2500varv. Gick inte o köra bilen.. & när man haft bilen avstängd en stund kunde man köra igen med meddelandet "Styrdon, service erfodras" eller nåtti tecken fönstret..

Kan någon veta vad detta kan vara?? Har bytt både laddtrycks regulator och luftmassemätare.. Så det bör ju inte vara detta.. När LMM paja så va det samma meddelanden i fönstret..

Jätte tacksam för svar..

Mvh

Hårt arbete har aldrig skadat någon,
men jag tänker inte ta risken!!!

Reservdansk
6 271 Inlägg
15 september 2008
#2
Styrdon låter som en styrbox, kan tyvärr inte de nyare V70Ns system.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Kloak dykare ;))
51 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#3
Ingen som har några gissningar på vad detta kan vara????? Ivrig neutral

Hårt arbete har aldrig skadat någon,
men jag tänker inte ta risken!!!

Servicetekniker
235 Inlägg
16 september 2008
#4
Svårt på dom bilarna. det är så många sysem som jobbar ihop så mitt tipps är att åka in till volvo o få bilen avläst så har du många bra ledtrådar.

mvh ralle

Team Chevy740

Kloak dykare ;))
51 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
#5
Problemet hittat.. Det va själlhuset som va den felande länken... Satans elekroniska skit....

Hårt arbete har aldrig skadat någon,
men jag tänker inte ta risken!!!

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 september 2008
#6
Någon sa att mellan -99 och -02 var det problem med det elektriska gasspjället rätt mycket, men efter -02 bytte man till Bosch, sen har jag inte hört mycket om det...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök