3690
Sök

850 t5-r-96 automat problem..

8 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#1
Hade ur styrboxen(motor) än sväng,satte i den igen och åkte en mil ca sen var jag tvungen att tanka så jag skulle backa intill pumpen! satte i backen och sen behövde jag gasa lite mer än vanligt för att den skulle driva... då small det till lite i lådan...efter det kunde jag inte ens rulla bilen, då nollställde jag genom att ta bort batt polerna , vrida nyckeln till läge 2 bla bla bla efter mycket om och men så börja den driva fast inte helt 100....och nu när jag prövar att tex lägga i backen så driver den pyttelite framåt:| är det lådan eller styrboxen eller båda som har gett sig eller kan det vara´nåt enklare?????? Hjälp:)

"Som fisken i vattnet"

5 Inlägg
20 september 2008
#2
Tror inte att det är styrboxen..

Som ett första steg hade jag kollat växellägesgivaren, är inte helt ovanligt att de ställer till probem..

Plocka bort batteriet och hela batterihyllan, där under sitter den utanpå lådan.
Du får ta bort växelvajern och armen som den sitter i.
Sedan kan du skruva av lägesgivaren.

Dem går att renovera, men var försiktig när man delar den. Finns lite smådelar som kan ramla ut.

8 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
#3
hm ok..det måste jag kolla..hoppas att det är nåt sånt litet fel..Tack så mycket för rådet:)mvh

"Som fisken i vattnet"


Sök