3099
Sök

Skillnad mellan Sr20det blacktop - redtop ?

392 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Har en 200sx s14 -95 som det orginal sitter en SR20DET blacktop på.
Har hafft ett mindre roligt ras och undrar nu om någon vet om det är samma block
på en SR20DET redtop. Tanken är då att sätta min renoverade blacktop på redtoppens block.

Bör detta vara några konstigheter?
Vad jag förstått så är det bara turbon som är mindre på en redtop?

Mvh/peter

392 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
någon?

10 287 Inlägg
22 september 2008
Läs forumets regler. Dels skall rubriker vara beskrivande: - Detta har jag nu fixat åt dig. Dels så får man inte lyfta inlägg som du har gjort.
Förhoppningsvis är det enklare för dig att få svar nu med en bättre beskrivande rubrik.

Göran
Moderator

peterahlin skrev:
någon?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 Inlägg
23 september 2008
jag prata nyss med dom om samma sak som du tänker på, för jag har precis samma problem som dig i nu läget, och det skulle gå att göra så, skillnaden va att det va lite bättre flöde på insuget på redtoppen å att spridarna sitter på ett annat ställe, mer lätt åtkommligt på redtoppen.. annars skulle det istotsett vara samma motor..

392 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Trevligt att det inte bara är jag som har problem smile
Okej, Snacka med en kunnig och han trode att det skulle gå
att sätta black toppen på redtopps block. Fasst jag skulle kolla
oljehålen i jämför med mitt blacktop block.

"Jag e lite osäker om där är likamånga oljehål mellan block o topp på redtop som blacktop, kan va att där fattas ett i toppen på redtop men ja har för mig blocken skall vara samma"

Vore underbart om detta gick för som sagt så har jag en renoverad black top liggandes.
Och redtoppen vet jag inte alls vilket skick den har så vill hällst inte råka ut för att blåsa topplockspackningen direkt tex. roll

Sök