Inte så mycket att tillägga men är rödblockare i alla 360. Som en liten bekräftelse bara.
B200-motorerna ska väl vara 'likadana' som B230-motorerna. Större Volvobilar (740 tex) såldes med B200 i exempelvis Finland.
Däremot tror jag det kan vara lite knepigt att få tag i framvagnsdetaljer till 300-bilarna hos Volvo. Var inne hos den lokala volvohandlaren för ett år sen då en kund före mig blev hänvisad till bildemontering eller skroten. Kul.
Motorerna är nästan samma som b230, skillnaden är -0.3liter och lite detaljer som inte passar varandra. Jag har k-kam i min och åker jämt / ifrån 740 - 240 med b230f / e motorer
Motorerna är nästan samma som b230, skillnaden är -0.3liter och lite detaljer som inte passar varandra. Jag har k-kam i min och åker jämt / ifrån 740 - 240 med b230f / e motorer
Nästan samma Gaaah 3 serie är ju fulaste genom tiderna & kass! Känd för MKT rost! Blandannat motor balk & fästen!! Motorn är det enda som e okej me hela bilen. resten skräp
Motorerna är nästan samma som b230, skillnaden är -0.3liter och lite detaljer som inte passar varandra. Jag har k-kam i min och åker jämt / ifrån 740 - 240 med b230f / e motorer
Motorerna är nästan samma som b230, skillnaden är -0.3liter och lite detaljer som inte passar varandra. Jag har k-kam i min och åker jämt / ifrån 740 - 240 med b230f / e motorer
Hehe, vad väger en 360?
väger in på ca 1100kg skulle jag tro.....och till trådskaparen så är det klart du ska ha en 360 som vinterbil :-)....jag kommer köra min 360 för fjärde vintern i rad nu..inga större problem med min..bytt lite slitdelar bara annars så tuffar den bara på...galet rolig bil på vintern iaf
just ja det sitter ju lite olika motorer i dom beroende på modell och årsmodel,l 1.9 och 2.0 liters motorer med förgasare eller insprut ..min har 2liters en B200K(förgasare 103hp)..försök hitta en GLT
Motorerna är nästan samma som b230, skillnaden är -0.3liter och lite detaljer som inte passar varandra. Jag har k-kam i min och åker jämt / ifrån 740 - 240 med b230f / e motorer
Nästan samma Gaaah 3 serie är ju fulaste genom tiderna & kass! Känd för MKT rost! Blandannat motor balk & fästen!! Motorn är det enda som e okej me hela bilen. resten skräp
Säger killen som kör fattigmans jänk och crapjaps Min veterligen rostar inte mer än vad någon annan Volvo gör?
360 har jäkligt bra balans trorts allt, går mycke bättre på grusvägar än vad 240 o 740 gör, ente lika hållbar dock. Sen e den ju så ful att den är cool Balla grejer helt enkelt
Är det någon skillnad chassimässigt mellan tidiga 300:or och sena?
Provkörde en 360 GLS -83 för ett par år sen (med B20A ev?). Tyckte den var riktigt, riktigt svajig att köra med.
Svajigt är bara förnamnet...är som att köra färja ungefär..skulle åkt med när jag pina upp min stackare i 185 trodde jag skulle fara av vägen eller lyfta...tror inte den är nån större skillnad på årsmodellerna då alla har svajig väghållning som inte är direkt bra,,men är väl rätt bra sett med Volvomått
Är det någon skillnad chassimässigt mellan tidiga 300:or och sena?
Provkörde en 360 GLS -83 för ett par år sen (med B20A ev?). Tyckte den var riktigt, riktigt svajig att köra med.
Svajigt är bara förnamnet...är som att köra färja ungefär..skulle åkt med när jag pina upp min stackare i 185 trodde jag skulle fara av vägen eller lyfta...tror inte den är nån större skillnad på årsmodellerna då alla har svajig väghållning som inte är direkt bra,,men är väl rätt bra sett med Volvomått
HAHA! Jag som känner mig orolig i 110 på motorvägen Förövrig en rolig bil. Skall nog ta mig en sväng på grusvägarna i eftermiddag.
Är det någon skillnad chassimässigt mellan tidiga 300:or och sena?
Provkörde en 360 GLS -83 för ett par år sen (med B20A ev?). Tyckte den var riktigt, riktigt svajig att köra med.
Svajigt är bara förnamnet...är som att köra färja ungefär..skulle åkt med när jag pina upp min stackare i 185 trodde jag skulle fara av vägen eller lyfta...tror inte den är nån större skillnad på årsmodellerna då alla har svajig väghållning som inte är direkt bra,,men är väl rätt bra sett med Volvomått
Sänk den med distansblock bak och kapa 3-4 varv fram så försvinner svajet;)
mmm visst men sen försvinner restrerande väghållning också...väghållning får man inte genom att kapa fjädrar,är väl typ det sämsta man kan göra...men visst blir det coolt utseende :-)
Motorerna är nästan samma som b230, skillnaden är -0.3liter och lite detaljer som inte passar varandra. Jag har k-kam i min och åker jämt / ifrån 740 - 240 med b230f / e motorer
Nästan samma Gaaah 3 serie är ju fulaste genom tiderna & kass! Känd för MKT rost! Blandannat motor balk & fästen!! Motorn är det enda som e okej me hela bilen. resten skräp
joo men han ska ju ha den till vinterbil., och dom är ju grymt roliga att köra på vintern:P
Tyckte mig se på nåt forum (300 power club?) att någon hade modifierat originalstötdämpare att bli hårdare till 300. Tappat ur oljan och fyllt med annan tjockare olja. Lite kul, hemgjorda sportstötdämpare. Kanske nåt för 360-vinterbilar.