2763
Sök

Bygga ljud i 9-5 98-00

5 Inlägg
12 juni 2006
Trådstartare
Tjena undrar om nån vet vad det sitter för stereo i min bil det är en 99a ? (tror att det är en As2 isf räcker det väl med en din/rca x2 adapter eller hur ? )

Nån som har nåt tips om hur ni drog ström kabeln genom torpeden ? Får lös stereon utan att åka in på saab ? alla tips är välkomna även om rca dragning + plocka loss lister vad som behövs mm.

Tacksam för snabba svar smile

Mvh

Jonas

11 Inlägg
13 juni 2006
Det räcker med den adaptern ja.
brukar finnas gummitätningar genom torpeden vid passagerarsidan som används vid montering av tex kupévärmare. Plocka fram en ficklampa :-)

5 Inlägg
13 juni 2006
Trådstartare
Tackar ska kika på studs..........

5 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
Slet loss stereon idag

Modellen heter : Pioneer FX-M2016zsa

Nån som vet om det går att koppla in lågnivå på den ?

454 Inlägg
19 juni 2006
Jag undrar exakt samma...nån som kan skriva nått smart sätt att dra alla kablarna ?..skulle vara väldigt trevligt med ett svar smile...// joakim

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
21 september 2008
jag undrar samma som ryttersson. vart man kan dra strömmen ?

Saab

20 Inlägg
24 september 2008
Jag har AS2 i min bil, I AS2 har saab koplat in ett eget slutsteg som sitter vid höger hjulhus, under mattan.
Så ska du koppla in ett eget slutsteg så är det lättaste att helt enkelt plocka ur orginal steget och byta stereo, pga att org stereon inte fungerar bra med egna slutsteg, Stereon startar inte alls.

Angående kabaldragningen så drog jag mina kablar under mattorna / listerna, gick smidigt.
Och genom torpedväggen så finns det några kabelgenomförningar, men hämst mycket kablar så jag tog fram min glada vän borrmaskinen och borade ett hål under mattan på förarsidan för strömkabeln.

Tänk på att dra strömkabeln och lågnivå kabeln på olika sidor om bilen för att förhindra störningar.

// -JockeP

2 600 Inlägg
24 september 2008
kan man bytta högtalare utan att ändra nått annat? alsså behålla orginal stereon och slusteget? ha me en as2. ingen som vet hur många watt det är i det orginala slusteget?

gör som jag kör gubba racer=)

20 Inlägg
24 september 2008
ja det kan du göra, inga problem!

2 600 Inlägg
24 september 2008
gött=)

2 600 Inlägg
24 september 2008
var sitter slusteget fram eller bak ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 september 2008
klimpan skrev:

Vid fötterna på passageraren fram (dvs under höger a-stolpe).

Fixa WIS så ser du själv wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

2 600 Inlägg
24 september 2008
TBOC_Razor skrev:
klimpan skrev:

Vid fötterna på passageraren fram (dvs under höger a-stolpe).

Fixa WIS så ser du själv wink

hehe  försökte men är inte så dator kunnigt tongue får ju inte in alla filerna tongue  men nu vet jag vad slusteget sitter i allafall smile

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
25 september 2008
nu har jag dragit strömmen och lågnivå på var sin sida av bilen, det gick så fint så, och en lågnivå adapter ifrån orginal stereon, allt är draget och klart, ska bara få tag i en bas och slutsteg, eftersom jag inte har pengar till det än =/,

Saab

Sök