3380
Sök

lättviktsturbo på honda crx

4 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
#1
är det någon som sett en crx med en lättviktsturbo? hade tänkt prova, men frågan om vart man kan beställa en/ett kit? (inte "vanligt" turbokit).
Skulle vara tacksam för svar!


870 Inlägg
4 september 2008
#2
Vad är en lättviktsturbo? En turbo som inte väger så mycket eller? lol


Forummoderator
9 299 Inlägg
4 september 2008
#3
Vad är du ute efter? Inte ett vanligt turbo-kit men ett lättvikts-kit? Qué? På ebay säljs en massa skit till crx:erna men det är inte det du menar?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

10 287 Inlägg
4 september 2008
#4
"Lättviktsturbo"???

I vad då? Beryllium?

En turbo är som dom är, avgashuset är i gjutjärn och kompressorhuset i aluminium. Liten turbo = lättare, stor turbo = tyngre.

Berätta vad du är ute efter för effekt. Det är lättare att svara vettigt då. Väga kommer det att göra i vilket fall men betänk att 25 kg prylar kan ge dig typ 200Hkr mer än orginal (om man har pengarna dvs) så det är rätt bra utväxling i hkr/kg.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Kokar ris
923 Inlägg
4 september 2008
#5
han menar väl lätttrycksturbo, om det nu finns överhuvudtaget.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Filkörning?
852 Inlägg
4 september 2008
#6
antar att han menade lättrycks turbo (?)


Random Hero
4 047 Inlägg
4 september 2008
#7
finns en crx turbo konverterad på blocket. grön/blå färgad, 354 hk på hjulen big_smile  http://www.blocket.se/vi/17752853.htm?ca=13_s

Dog food lid. Backwards

1 867 Inlägg
4 september 2008
#8
köp ett vanligt kit och ladda 0.3 då?
ganska meningslöst då man KAN ladda mycket mer.
Senast redigerat av Koop (4 september 2008)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

4 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
#9
tack för svar.. skrev nog fel, hade för mig det hette lättvikt, men lätttrycks kanske..
tänker på försäkring och hållbarhet i motor och slitagedelar som man kanske skulle slippa byta med en mindre turbo..


Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 september 2008
#10
Hållbarheten vet ja inge om i honda men ju mer hk ju fortare slits de ju. sen finns de ju eftermarknadsgrejer som gör att den håller längre med mer hk och vrid

Försäkringen gäller väl inte om man ändrat motorn så pass mycke som med turbo? Eller kanske bara trafik? Å räkna inte med att bara sätta dit en stressfläkt utan att göra något åt bränsle och tändning.

Sen vid varje besiktning så får du ta av alla grejer å göra den orginal. Å de går inte att regga den med turbo om du inte reggar den som ombygd bil men då behövs MYCKET mer göras.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

440 Inlägg
27 september 2008
#11
jag har crx med t4 turbo mm:P funkar fint bytt kolvar stakar mm iofs men men.. ska nog sälja dst ehaha sugen på sug motor igen:P

jim ..


Sök