Är inringat på bilden och en gummislang är påväg att spricka men är inte där än. Vad är det för slang och vad skulle konsekvensen bli om den gick sönder?
Jag tycker det ser ut som en vakumanslutning. T-korset ser ut att vara kopplad till en eftermarknads laddtryckmätare eller en dumpventil eller liknande. Om slangen spricker kommer du garanterat på ojämn och mysko gång på motorn.
Jag tycker det ser ut som en vakumanslutning. T-korset ser ut att vara kopplad till en eftermarknads laddtryckmätare eller en dumpventil eller liknande. Om slangen spricker kommer du garanterat på ojämn och mysko gång på motorn.
Som sagt ej min motor då den där är nått underligt objekt. Slangen sitter dock på samma ställe!
Vill ni veta vad det är eller gissa en stund till? :p
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
är knappast vevhusvent, ngn som ser att den går till vevhuset ? gissar på att d e en vacumslang som går till styrboxen. ser ut som två backventiler på slangen me... bara en gissning. men undrar fan om d e vevhusvent asså...
ser mer ut som slangen till evap:en just med tanke på backventilerna.
Jepp! helt rätt.
Det är alltså ett system som samlar upp gaser från tanken och leder in dem i insuget som en miljö och starthjälp. Dessa slangar måste vara hela och gå till de skall (dvs inte som på bilden ovan med filter i ena änden)
Backbentilerna måste också fungera, annars köper man nya blåa fina på S@@baffärn (mycket billigare än på volvo.)
Senast redigerat av torpis (29 september 2008)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-