2891
Sök

Någon som är kunnig på aut.lådor?

66 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tjena.

Skulle behöva ett svar på en fråga ang. min nyinköpta vinterbil.

När jag köpte bilen gick den helt perfekt, men det verkar som att den börjar bli lite kass i lådan.

Det är en Ford Sierra -87 2.0 Automatare.

Om jag lägger i backen på bilen, så är den lite seg.. Sen när man då lägger i D, och gasar så reagerar den inte. man får då stå och gasa och bromsa lite då och då, och sen efter ett tag börjar den röra på sig. Det är som absolut värst när bilen är kall dessutom. Har man sen kört en runda, så funkar det utmärkt.

Någon som vet vad det kan vara?

Och om någon undrar, så köpte jag endast bilen pga. att det var den billigaste bakhjulsdriva bilen jag kunde hitta. Vill ha bakhjulsdrift över vintern då det är roligast smile

Är inte intresserad av att lägga några pengar på bilen då den ser ut som F*N. big_smile

Mvh,

Entreprenör
1 784 Inlägg
29 september 2008
ThellaaN skrev:
Tjena.

Skulle behöva ett svar på en fråga ang. min nyinköpta vinterbil.

När jag köpte bilen gick den helt perfekt, men det verkar som att den börjar bli lite kass i lådan.

Det är en Ford Sierra -87 2.0 Automatare.

Om jag lägger i backen på bilen, så är den lite seg.. Sen när man då lägger i D, och gasar så reagerar den inte. man får då stå och gasa och bromsa lite då och då, och sen efter ett tag börjar den röra på sig. Det är som absolut värst när bilen är kall dessutom. Har man sen kört en runda, så funkar det utmärkt.

Någon som vet vad det kan vara?

Och om någon undrar, så köpte jag endast bilen pga. att det var den billigaste bakhjulsdriva bilen jag kunde hitta. Vill ha bakhjulsdrift över vintern då det är roligast smile

Är inte intresserad av att lägga några pengar på bilen då den ser ut som F*N. big_smile

Mvh,

kolla oljan....om de e ok nivå....byt den....och eventuellt filter
Senast redigerat av mrbuggy (29 september 2008)

30 Inlägg
29 september 2008
skulle precis föreslå det..! tongue

modigt med automat på vintern tycker ja, har redan börjat få känna på vad man gett sej in på dom dagarna/nätterna när det bara regnat än så länge.. blir nog riktigt otäckt å åka merca med automat i vinter:S

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 september 2008
som dom ovan säger. byt olja osv. skulle det inte hjälpa så kan det vara din kickdown vaijer som e 90% körd.

C H E V R O L E T <3

66 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Okej... Så de är antagligen inte hela lådan som börjar bli kass? smile

blacken
29 september 2008
Skulle prova med att byta olja och filter i lådan. Men det är Franska lådor i dom, så resten säger väl sig själv.. tongue

7 100 Inlägg
29 september 2008
hadde samma problem i min scorpion!fast ja han ej byta olja innan den började pissa ur sej allt(lekte lite big_smile )
men byt olja och filter!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök