4017
Sök

cerwin vega v-max

61 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
IKUZUS skrev:
¨Lägg batteriet i reservhjulsbaljan. Prova med en 15" först o se vad det spelar. Det kan räcka ganska långt.

jag tror inte att det räcker med ett batteri räcker till steget..jo en 15 räker säkert gott o väl men varför en när man kan ha 2 big_smile

13 Inlägg
29 september 2008
Rätt tänkt big_smile  Mycket bas blir det cool

61 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
IKUZUS skrev:
Rätt tänkt big_smile  Mycket bas blir det cool

precis big_smile ska det vara så ska det vara ordentligt

RM-operatör
667 Inlägg
29 september 2008
Audi-powah skrev:
den enda cerwin vega jag kan rekomendera är den gamla gula strokern men när vi kommer till pioner så tycker jag det är dåliga basar min kompis köpte en pioner bas som skulle klara 3000w efter två vecker hade han sprängt den och nä den distade inte! sen sa vi testa en impact 5715 eller lite värre 6715. han valde 5715 och han har inte än idag sprängt den basen han har haft den i 1 år. han driver den med 2000wrms. samma steg som med pioneren.

Intressant. Jag har misshandlat min ena Pioneer(1000rms/3000max) med 2000wrms+ i över en månads brukande, och den har då inte gjort minsta antydan till att ge upp. Troligen din kompis som inte vet hur man kopplar. Att han sedan lyckades göra rätt andra gången(läst på eller bara tur, vem vet!) var ju kul för honom.

Nu ligger jag med 2st sådana Pioneers på mitt SPL-steg, och det går så fint så. Ska snart få tummen ur och porta lådan med=)

Ber om ursäkt för OT.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
29 september 2008
ShyGuy skrev:
Audi-powah skrev:
den enda cerwin vega jag kan rekomendera är den gamla gula strokern men när vi kommer till pioner så tycker jag det är dåliga basar min kompis köpte en pioner bas som skulle klara 3000w efter två vecker hade han sprängt den och nä den distade inte! sen sa vi testa en impact 5715 eller lite värre 6715. han valde 5715 och han har inte än idag sprängt den basen han har haft den i 1 år. han driver den med 2000wrms. samma steg som med pioneren.

Intressant. Jag har misshandlat min ena Pioneer(1000rms/3000max) med 2000wrms+ i över en månads brukande, och den har då inte gjort minsta antydan till att ge upp. Troligen din kompis som inte vet hur man kopplar. Att han sedan lyckades göra rätt andra gången(läst på eller bara tur, vem vet!) var ju kul för honom.

Nu ligger jag med 2st sådana Pioneers på mitt SPL-steg, och det går så fint så. Ska snart få tummen ur och porta lådan med=)

Ber om ursäkt för OT.

Sen matar man inte basen med ens en bråkdel av den effekten vid normal användning.. Kan ju visa för
den som vill  vad som händer om man faktiskt trycker in 2kW i talspolen.
Senast redigerat av Tokken (29 september 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

61 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Tokken skrev:
ShyGuy skrev:
Audi-powah skrev:

Ber om ursäkt för OT.

Sen matar man inte basen med ens en bråkdel av den effekten vid normal användning.. Kan ju visa för
den som vill  vad som händer om man faktiskt trycker in 2kW i talspolen.

det hade jag velat se..2 kw e sjukt mkt o jag tror inte att pio basen skulle leva så länge om den får 2 kw kontimueligt

Sök