3543
Sök

Biltemas spacers?

124 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Hej,
Tänkte höra lite om Biltemas spacers 5mm

Skulle enkelt höra vad ni säger om dom, är det något att hänge i julgranen? 
Tänkt att det skulle sitta på en saab 9-3 -01 bak.

Vad säker lagen om att ha 2 st spacers på samma hjul?

/mvh
Senast redigerat av Pickisen (30 september 2008)

1 291 Inlägg
30 september 2008
ska inte vara några som helst problem, tänkt bara på att skaffa längre bultar så hjulet sitter fast.

2 924 Inlägg
30 september 2008
Tänk på att dessa inte har nån centrumstyrning och du kan få vibrationer då

~ Life is short, have FUN! ~

\m/(><)\m/
742 Inlägg
30 september 2008
man kan sätta så många man känner för bara hjulet centrerar på navet och bultlängden räcker till.. men tror inte bes tycker om det, men inte troligt att dom ser det

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

124 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Hum, kan ju alltid ta bort när besiktningen sker, iaf, speedparts är 8mm och biltemas 5mm, så jag tänkte 2 st biltema och man har lite mer än 8mm och endå fett mkt billigare.

Men men, ska åka och kika på dom på biltema och se hur dem ser ut, har för mig att det är mer hål i dom än material, det känns lite osäkert.

730 Inlägg
1 oktober 2008
Jag har vart med om att dessa spricker ganska lätt.. och faller i bitar.. dock har aldrig hjulen lossnat eller liknande.. utan det har bara blivit genomgående sprickor så när man tar av däcket så ramlar de isär... dock vet ja inte efter hur många mil... men till priset så har man ju råd att kolla efter och byta med gämna mellanrum så e man på den säkra sidan big_smile

Fölkesberg Racing =)

SKÅNING
1 215 Inlägg
1 oktober 2008
Inga problem med biltemas spacers har 4st 5mm perhjul bak på min 240

Ja det blir 20mm per hjul och ja det går om man har långa hjulbultar

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

124 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Bara en lite sak jag kom på, nya bultar.. håller biltemas sådana också?
Antar att det kan bli lite kämpigt för originalbultarna när det läggs på 10 mm

Eliminator
1 441 Inlägg
1 oktober 2008
Pickisen skrev:
Hej,

/mvh

Du får inte ha nån spacer enligt lagen.
När man använder spacer förändras belastningen på axlarna.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 oktober 2008
Sokrates skrev:
Pickisen skrev:
Hej,

/mvh

/Tommy.

skulle besikningen få syn på de så blir dom väl skogstokiga.... ;-)..å jag förstår ändå inte varför du ska ha dom..??? finns ju andra fälgar...som också blir snyggare än att skicka dit spacers.. de blir ju samma effekt som man gjorde på gamla bubblan..(vände fälgarna åt andra hållet)de enda de ger e slitage på leder å lager...

1 291 Inlägg
2 oktober 2008
mrbuggy skrev:
Sokrates skrev:
Pickisen skrev:
Hej,

/mvh

/Tommy.

skulle besikningen få syn på de så blir dom väl skogstokiga.... ;-)..å jag förstår ändå inte varför du ska ha dom..??? finns ju andra fälgar...som också blir snyggare än att skicka dit spacers.. de blir ju samma effekt som man gjorde på gamla bubblan..(vände fälgarna åt andra hållet)de enda de ger e slitage på leder å lager...

Tar det 5 minuter att skruva lös plattorna dagen före bes.roll Sen om man sätter dit spacers eller fälgar med lägre ET så är det precis samma sak, tex om man har fälgar med ET 40 och sätter på 5mm spacer så blir det samma sak som att ha ET 35 och utan spacers, inget som dina lager och leder kommer märka:lol:

124 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare

Alla kanske inte har råd att köpa nya fälgar så fort man vill ha hjulen 10mm längre ut...

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 oktober 2008
Pickisen skrev:

Alla kanske inte har råd att köpa nya fälgar så fort man vill ha hjulen 10mm längre ut...

de kan ja förstå..men ja menade att fälgarna kan du ju ha hela tiden å förmodligen godkända me så lite spårv.ökning..+ att du kan bredda lika mycke inåt...blir snyggare...(tycker jag då)

Herr
1 722 Inlägg
2 oktober 2008
Jätteviktigt att du fixar längre hjulbultar, jag sket i det och en av mina muttrar vreds loss på bakhjulet då.. så snåla inte på längre hjulbultar=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Sök