3877
Sök

Baslåda i Saab 9-5 (1991) AS2 ljudsystem

4 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Tjena !

Jag har en baslåda och slutsteg liggandes hemma som jag vill använda i bilen roll
Men.. jag har AS2 ljudsystemet och verkar inte finnas nån utgång till en baslåda..
och jag vill ha kvar orginal ljudspelaren helst..

Går det att dra kabel från högtalarna i dörrarna och fortfarnande använda högtalarna, och fortsätta vidare ut i bagagen till baslådan och slutsteget eller hur kan man göra ?? ..

Man ska väl också använda Hög-lågnivå omvandlare för att få ut nånting ur det hela?

Har inte så bra koll, så önskar om något vet och kan hjälpa mig smile

Mvh !

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 september 2008
Som du själv just sa, kör med en hög-lågnivåomvandlare och koppla in den på kablarna till dörrhögtalarna. smile Blir ju sällan riktigt lika bra som att köra med en riktig HU men duger bra för en baslåda iaf, speciellt om resten är original AS2.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 295 Inlägg
30 september 2008
finns att köpa färdig hög till lågnivåomvandlare  på SAAB, som pluggas in bakom stereon med Iso kontakter.. wink
Senast redigerat av Slave_joe (30 september 2008)

Lastbilschaufför
78 Inlägg
1 oktober 2008
Slave_joe skrev:
finns att köpa färdig hög till lågnivåomvandlare  på SAAB, som pluggas in bakom stereon med Iso kontakter.. wink

köp en sån, göra inga andra hög till lågnivå omvandlar skit... ohm talet från orginal stereon pajade några basar för mig...

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 oktober 2008
Nivius skrev:
Slave_joe skrev:

köp en sån, göra inga andra hög till lågnivå omvandlar skit... ohm talet från orginal stereon pajade några basar för mig...

Ehrm, skulle du kunna förklara hur det gick till tack? tongue Tror du har blandat ihop rätt mycket här nu. Till att börja med så är det basarna/högtalarna som bestämmer Ohm talet (rättare sagt talspolarna i dessa) så om du nu kör en hög-lågnivå omvandlare från dörrhögtalarna (som troligtvis ligger på 2Ohm även i 9-5an) så kan det inte på nåt sätt alls påverka dina basar. Omvandlare gör bara om högnivåsignalen som går till högtalarna till en lågnivå signal som är lämplig att mata ett slutsteg med. Jag håller dock med om att en sån adapter är en bättre lösning (tänkte inte på att det finns till 9-5an).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Okej;) Tack så jätte mkt för hjälpen smile Mvh

Sök