3226
Sök

L.E.D hur ska jag dra kabeln från batteriet?

27 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Tjaa, har en peugeot 206 gti, har precis fått 2 st L.E.D rör från blueride 12 som jag tänkte sätta vid fötterna tongue fast då undrar jag finns det något bra sätt man kan dra sladdarna till batteriet utan att borra nåt hål? Skulle helst inte vilja sno ström från stereon eller något men ifall det går utan att nåt annat påverkas så skulle det också funka big_smile

Eliminator
1 441 Inlägg
4 oktober 2008
Du skall inte dra från batteriet,,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Avstängd
519 Inlägg
4 oktober 2008
ta ström från en säkring är väl de enklaste?
Senast redigerat av volvo_nicke3 (4 oktober 2008)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

\m/(><)\m/
742 Inlägg
4 oktober 2008
hsN skrev:
Tjaa, har en peugeot 206 gti, har precis fått 2 st L.E.D rör från blueride 12 som jag tänkte sätta vid fötterna tongue fast då undrar jag finns det något bra sätt man kan dra sladdarna till batteriet utan att borra nåt hål? Skulle helst inte vilja sno ström från stereon eller något men ifall det går utan att nåt annat påverkas så skulle det också funka big_smile

jag tog ström från dimmerknappen till mina rör jag hade i min polo.. smart att kunna dimmra ner dom under körning.. lös upp rutorna så man inte såg ut.. bra att ha nån knapp till dom så man kan stänga av dom också

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

603 Inlägg
4 oktober 2008
Jag håller med tidigare. Jag tog ström ifrån en säkring som har ström då tändningen är på, för att slippa risken att glömma det på över natt. I min modell av 206 var säkringen för spolning bakruta lämplig. Plus att jag imellan säkringen och neonet satte en strömbrytare så att jag kan stänga av neonet när jag vill. Men kolla för säkerhets skull med en liten glödlampa att du har ström när du vill på den säkringen du väljer. Fransoserna kan ju ha kopplat lite efter dagsform, är inte nödvändigtvis något dåligt men det gör att det kan vara lite olika i olika bilar.
Senast redigerat av Casanovan (4 oktober 2008)

In hoc signo vinces

Sök