3448
Sök

Svarar ej vid gaspådrag, Nissan Primera 2.0 SLX -93

1 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Halloj.
Befinner mig just nu i Norge, kort efter att jag kom hit så började bilen krångla. Eftersom försäkringsbolaget är jobbiga och kräver att jag ska repa den i sverige så har jag ingen möjlighet till det och tänkte ta saken i egna händer.
Kan väll påpeka att jag är väll inte så jätte hajj på bilar och dylikt så därför vänder jag mig hit för att kanske få lite hjälp.

Problem:
Bilen hackar och är orkeslös.
Vid gaspådrag så svarar den inte och bilen börjar hacka. Vid minsta lilla uppförsbacke så tappar den fart även om man håller plattan i botten.
Fått uppfattningen när jag kört att den verkar gå bättre när den är kall, och sedan när man kört och den blivit varm så blir det värre.
lägre växlar verkar fungera bättre än tex 3an-5an. Desto mer jag växlar upp desto slöare svarar den.
Smattrar/löddrar? gör den också.

Detta är vad jag gjort:
Bytt tändstift.
Bytt Bränslefilter
Bytt Luftfilter

Har startat motorn och ryckt ut tändkablarna för att kolla, motorn går sämre för varje kabel jag provat. Så dom verkar ju fungera. Dock såg jag att en kabel så jävligt bränd ut och massa sprickor, kan det vara orsaken? Den verkar ju tända men den kanske misständer på något vis för det blixtrade lite gulligt längst hela gummit när jag drog ut den.

Också funderar på om det kan vara bränslepumpen? (har dock ingen aning om vart den sitter)

Några förslag?

Tack på förhand.

10 287 Inlägg
30 september 2008
Bränslepump, igensatt ventilation till tank, kam som har kuggat fel, ....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Försöker iaf
1 998 Inlägg
30 september 2008
Sitter väl troligtvis lmm på bilen? Kan ju va den?

Min saab blev sån dock räckte de å smörja kontakten.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

9 Inlägg
5 oktober 2008
Låter som att det är hål i en vakumslang. Kolla alla slangar om de har sprickor eller lossnat från sin infästning.

Sök