4984
Sök

Volvo 740 baslåde bygge

1 122 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
tjo ja undrade om lite om hur andra byggt i 740n sin lådritningar å gärna bilder /mvh Robin

gasa nu foer faen!

95 Inlägg
1 september 2008
ValP2k skrev:
tjo ja undrade om lite om hur andra byggt i 740n sin lådritningar å gärna bilder /mvh Robin

hade väll tänkt mig att bygga låda vid hjulhusena på båda sidorna. det ska vara så basarna inte tar så stor plats i skuffen smile Ska klä i samma tyg som det är i skuffen smile Sen steget blir nog kanske att lägga i reservhjulsbaljan med lite modifikation och lägga plexi över big_smile

1 122 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
jo ja tänkte oxå tvärs över men frågan är om man ska ha basarna mot sätet eller bakåt . Funderade oxå på att dra ett rör genom hatthyllan men d är ju så trångt

gasa nu foer faen!

590 Inlägg
2 september 2008
Har en låda på ca 75l med 2st 10" som spelar mot ryggstödet. Har bara pics på lådan än så länge=)

5 Inlägg
7 oktober 2008
hej! jag hade 4 RE 10"are i min 740 i vintras! Spela på grymt bra och lådan ja hade passa perfekt. Delad 3ggr alltså 4 kammare på vardera 20L slutet. Svårt å tro att du kan spela så mycke bättre & framförallt högre än va ja gjorde i den:P många som trodde de va 12" eller 15"are hehe:P tror de finns nån bild på min sida

1 785 Inlägg
7 oktober 2008
ValP2k skrev:

Bygg med 1-3st 10" basar riktade framåt och 2st 4" portar en i varje ytterkant på hatthyllan där de brukar montera 6*9or.

Bygg lådan så den precis går in på höjden och skruva fast lådan inifrån i hatthyllan. Detta gör att problemet med vibrationer i hatthyllan försvinner. Plåten i ryggen ska rensas till plåtrent och med fördel dämpas med dbspray eller asfaltmatta.

Du kommer inte att få massor av basljud utanför bilen med dunk i bagagets regplåt men ett jävla bastryck i kupén

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök