hej ja o min sambo ska nu köpa en 855 GLE-93 som har gått 27000mil men den startar inte vet inte om de är lådan som är paj,vi har en 855 SE-95 som är obes o oskattad som har rullat 46000mil nu.Så vi undra ifall man ska plocka delar till våran och sätta på -93 eller satsa på att renovera upp -95 o plocka delar från 855GLE?? Snälla hjälp oss=)
46 000 mil är ju ganska mycket...det är ju inte rosten som tar dem oftast. Men det beror ju på skötsel också. 1995 kom väl förstärkning i dörrarna och förbättrade bältessträckare, och bättre kolvringar så att de drar mindre olja.
är inte 95an den me "faceliftet" ? dvs att den har de smala lamporna och möjlighet att montera R fronten?.. isf skulle jag gå me 95an, att motorn inte startar brukar väll inte ha något me lådan att göra? :S (antar att du kopplar när du startar motorn) därimot så dog min 850 och det var tändfördelaren och spolen som va sönder på den. gick fort att fixa sen va den som ny igen
Är inte helt säker men fick för mig att jag hörde att det var ganska vanligt med Elfel på 850-modellerna innan 94 . Men som sagt vet inte helt säkert .