3306
Sök

Skattemärket avskaffas..?

126 Inlägg
8 oktober 2008
Tycker dä låter bra. brukar köra utan ändå:P

Fartdåre!
592 Inlägg
8 oktober 2008
De var på tiden!!! Ha tyckte varit onödigt läng! Polisen har ju allt i datorn idag ändå. Märket e ju bara för att grannen ska se att du skattat bilen!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

35 Inlägg
8 oktober 2008
nå ??! varför ska det försvinna tongue ?

7 100 Inlägg
8 oktober 2008
näjj va dåligt!ja som kör oskattat tongue

ang skatte märke! ja fick vänta 5 månader på mitt skatte märke :S

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

8 883 Inlägg
8 oktober 2008
Slopa vägskatten helt och hållet i dess nuvarande form.
Ta ut vägskatten från bensinpriset i sället så blir det mera rättvist.

Fotograf på tierpidag.se

2 230 Inlägg
8 oktober 2008
Hamilton skrev:

och varför skulle det bli mer rättvist?
menar finns ju en anlednig till varför folk köper små billiga bilar.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Saabvilde!
1 708 Inlägg
8 oktober 2008
Pettan8 skrev:
tkd_rille skrev:
vilket ilandsproblem när man tycker att en liten lapp på någon centimeter är så ful :S..

Instämmer med föregående talare..

Då är vi tre då.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 oktober 2008
Yes! Äntligen, jag har förespråkat just avskaffningen länge. Finns ju inget mer onödigt än just skattemärket, allt går ju att kontrollera direkt över datorn. Dessutom kan jag ju riva av grannens märke och sätta på min skylt. Inte fan går nån fram och kollar så att det förtryckta regnumret under "siffran" på märket stämmer med bilens regnummer.

Jag har kört utan märke i flera år på alla mina bilar, det är fan så mycket snyggare. Förra veckan påväg till Öland blev jag stannad i poliskontroll, då var det kontroll av körkort, nykterhet -  och skattemärke. Ojdå... Jag hade iofs med mig märket i handsfacket, "då är det väl lika bra att vi sätter sit märket nu va?" sa polisen... smile

Jaja, blev inget böter eller annat, men lita på att jag river bort märket snart igen. smile

MVH
Senast redigerat av Dave_C70 (8 oktober 2008)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

8 883 Inlägg
8 oktober 2008
Rojpen skrev:
Hamilton skrev:

Kör du mycket så är det rätt uppenbart att du även utnyttjar vägnätet mer än den som kör mindre...
Även om alla kör Prius så är det mera rättvist att han som kör 10 000mil per år ska betala mer än den som kör 2000

Fotograf på tierpidag.se

193 Inlägg
8 oktober 2008
Hamilton skrev:
Rojpen skrev:
Hamilton skrev:

Kör du mycket så är det rätt uppenbart att du även utnyttjar vägnätet mer än den som kör mindre...
Även om alla kör Prius så är det mera rättvist att han som kör 10 000mil per år ska betala mer än den som kör 2000

Ja å han som som kör 2000 mil stad körning i sin SUV kommer betala MER skatt än han som kör sin Lupo 3L 10 000 landsväg. är det mer rättvist, han som inte kör på Vägverkets vägar får betala mer för att hålla deras vägar fräscha medans han med Lupo'n kommer "billigt undan"?

Mvh Viktor

1 814 Inlägg
8 oktober 2008
Låter bra, bara dem pengarna läggs på rätt saker sen smile

vinnarskalle!
907 Inlägg
8 oktober 2008
Mortalis skrev:
Om de lägger de 50 miljonerna de sparar på att göra nåt vettigt, typ laga hålen i våra ryska vägar, så kan ja väl tycka de e bra..gör dom så att de sänker momsen på golfklubbor istället för de pengarna så blir ja inte så glad tongue

Era vägar lär vara underbara jämfört med våra. Hela Jämtlands län har pissiga vägar, även inne i Östersund. Istället för att laga vägarna, så bygger dom rondeller och sänker hastigheten.. smartskallar.
neutral

271 Inlägg
8 oktober 2008
Angående att lägga vägskatten på bensinpriset.
Hur gör vi som kör skattebefriade bilar? 95,98 och skattfri knappar i automaterna nu?
Skämt åsido tycker avskaffandet av märket är en bra idé.
Senast redigerat av Warcry (8 oktober 2008)

8 883 Inlägg
8 oktober 2008
VilleV skrev:
Hamilton skrev:
Rojpen skrev:

Ja å han som som kör 2000 mil stad körning i sin SUV kommer betala MER skatt än han som kör sin Lupo 3L 10 000 landsväg. är det mer rättvist, han som inte kör på Vägverkets vägar får betala mer för att hålla deras vägar fräscha medans han med Lupo'n kommer "billigt undan"?

Mvh Viktor

Ja tillbringar man 2000mil i ren stadskörning utan att utnyttja vägverkets vägar...så ja då borde man slippa skatten helt..kan ju inte vara mer än 2-3st sådana i hela landet.

Fotograf på tierpidag.se

Sök