3675
Sök

Billigt larm

21 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tjenare!

Kanske inte är i rätt kategori men men, iaf åter till ämnet!

Någon som vet någon återförsäljare till billarm som inte är jättekomplicerade att koppla in och inte dyra ungefärpris="700:-" i Kristianstad?

Svar tages tacksamt emot.

Mvh

16 197 Inlägg
29 september 2008
700???

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
29 september 2008
men de lär aldrig va godkänt.. då kan man lika gärna va utan??

21 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:

Det är inte så viktigt om det är godkänt eller ej.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
29 september 2008
evilaudio skrev:

Jag som "gammal" biltjuv håller inte riktigt med dig, står det två stycken likvärdiga bilar på parkeringen, den ena har en blinkande diod i framrutan och den andra har inte det så är valet rätt självklart.
Sen att det antagligen inte är något problem att koppla ur dom lite billigare larmen är en annan sak, men då blir bilen bruten, oavsett vilket larm det är, finns inget larm som är 100%

Edit: Sen vet jag inte hur försäkringsbolagen ser på det idag, Atava har t ex: inget krav på att du har godkänt larm på en standardbil.
Senast redigerat av discokapten (29 september 2008)

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Diamond
540 Inlägg
29 september 2008
jag köpte ett grymt larm påå tradera.com för 550kr.. kan fjärrstarta bilen och allt med den.. så ta en titt där..

I'm Rick James Bitch!

21 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
diamond_ skrev:
jag köpte ett grymt larm påå tradera.com för 550kr.. kan fjärrstarta bilen och allt med den.. så ta en titt där..

Får ta och göra det (:. Men tänkte börja idag, då jag har ledigt denna vecka ^^

16 197 Inlägg
29 september 2008
discokapten skrev:
evilaudio skrev:

Jag som "gammal" biltjuv håller inte riktigt med dig, står det två stycken likvärdiga bilar på parkeringen, den ena har en blinkande diod i framrutan och den andra har inte det så är valet rätt självklart.
Sen att det antagligen inte är något problem att koppla ur dom lite billigare larmen är en annan sak, men då blir bilen bruten, oavsett vilket larm det är, finns inget larm som är 100%

Edit: Sen vet jag inte hur försäkringsbolagen ser på det idag, Atava har t ex: inget krav på att du har godkänt larm på en standardbil.

ett billarm "tystar" men på max 10 sec...  å idag så bryr sig inte folk om larm som tjuter iaf så.. iaf inte här i stan.

21 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Eller om bara fjärrstyrt centrallås utan larm går lika bra. Min låscylinder börjar bli lite seg så vill spara på den tongue!. Så någon som vet ett billigt centrallås fjärrstyrt?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 851 Inlägg
1 oktober 2008
pr3mium skrev:
Eller om bara fjärrstyrt centrallås utan larm går lika bra. Min låscylinder börjar bli lite seg så vill spara på den tongue!. Så någon som vet ett billigt centrallås fjärrstyrt?

Du har inte testat att smörja den lite då..
Är det där du stoppar in nycken som krånglar, eller C-lås motorn som bråkar?
Skulle nog annars tro att det är billigare att byta lås på bilen.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 oktober 2008
fjärrstyrt lås är väldigt smidogt på vintern, man slipper då problemet med igenfrusna lås o liknande...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
1 oktober 2008
henke_99 skrev:
fjärrstyrt lås är väldigt smidogt på vintern, man slipper då problemet med igenfrusna lås o liknande...

Indeed smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
1 oktober 2008
hade det där centrallåset från danmobility i min förra honda civic, då jag hade svetsat o plastat igen alla hål efter låscylindrar så var det lite oroligt att lämna bilen olåst alltid tongue

Stabil som fan
304 Inlägg
1 oktober 2008
Haha, Biltema har ju rätt billiga, Eller hade iaf, Om det funkar så bra är ju isf frågan:p

* Klåpare
1 718 Inlägg
7 oktober 2008
discokapten skrev:
evilaudio skrev:

Tinjection skrev:
Haha, Biltema har ju rätt billiga, Eller hade iaf, Om det funkar så bra är ju isf frågan:p

Funkar tydligen kanoners! tongue

http://www.biltema.se/products/product. … emId=76472

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Driver
2 111 Inlägg
9 oktober 2008
Gulmun skrev:
discokapten skrev:
evilaudio skrev:

Tinjection skrev:

Funkar tydligen kanoners! tongue

http://www.biltema.se/products/product. … emId=76472

En såndär som blinkar 47 000 gånger i minuten? hehe.

Ser enligt mig fejk ut redan på 50m avstånd...

Som tidigare i tråden sagt. Kolla runt lite på nätet, man brukar kunna hitta mycket skoj om man änger lite (läs massor) tid till att leta.

Var en på zatzy som sålde billiga bra larm förut, jag köpte ett o det funkade klockrent.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 oktober 2008
Jo jag vet, det syns att det inte är riktiga grejer. big_smile Tyckte det såg kul ut att "gamla biltjuven" inte tog en bil, bara det blinkade, och Tinjection sa Biltema. Alltså, det fungerar...? lol

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Sök