2565
Sök

Glapp Stereo, slutsteg?

16 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
Hej köpte nyss en ny stereo Pioneer DEH-P6000UB och så har jag kopplat in en baslåda som jag fick av en kompis (Slutsteg: Jensen XA2125 2/1-CHANNEL 500 w 2ohm).

Baslådan fungera i början sedan la den av. Fungera nästa gång jag satte mig i bilen och sedan la den av senare på dagen när jag hade åkt hem från jobbet. Pillade lite där bak. finns tre olika lägen som stod  X-over: LPF, FULL, HPF. Testa ändra där men fungera inte bättre, snarare sämre för då fungera den inte alls.

Testa koppla den på en channel och fram och tillbaka, ibland bryggkopplad sedan vänster respektive höger kanal. Ibland lyckas jag få baslådan att spela men så börjar jag ställa in inställningar så lägger den av sad. En gång gick den igång när jag drog ut RCA kablarna och satte in dom igen. Men sluta fungera snabbt igen. När den inte fungera en dag så tänkte jag kopplar den till min mp3 och ser. Då fungera den så tänkte det var något med stereon. Koppla den till steron och då fungera den igen tongue, men bara några minuter.

Den lyser grön hela tiden och spänning har den.

Måste väll vara något glapp i stereon eller slutsteget eller RCA kabeln antligen? Har faktiskt inte resistans mätt RCA kabeln får nog göra det. Men sedan hände det igår 2 gånger att front högtalarna la av när jag spelat rätt hög musik. lät stereon vila lite sedan fungera de några sekunder igen och la men fungerar rikgit senare när jag använde bilen och stereon. Men funderat på om stereon inte skickar ut musiken till baslådan eller något? men har subwoofer på normal på stereon så den ska ju vara på. Någon som tror sig veta vad felet är, när ni läst men jobbigt skrivna beskrivning tongue

Slutsteg: Jensen XA2125 2/1-CHANNEL 500 w 2ohm.
Stereon: Pioneer DEH-P6000UB
Senast redigerat av Bryngel89 (11 oktober 2008)

Sök