4925
Sök

Ljud från scratch!

4 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Tjena!

Jag vill först och främst nämna att jag är jääkligt off på detta området, ifall jag låter dum i huvudet eller något menar jag:P

Iallafall! Jag har köpt en Jeep Wrangler, som var ganska billig, delvis för att den nästan var helt tom! Ingen stereo, högtalarna var kassa, osv..

Men jag hade tänkt piffa upp den lite, med en ganska låg budget ändå, vi säger 2-3000 kr. Och då hade jag tänkt mig ett helt ok ljudsystem.. inte Dunka Dunka, men ändå OK!

Sen vet jag inte riktigt hur det funkar! det finns ju färdiga lådor mer bashögtalare och slutsteg i osv, men måste man lixom inte ha några diskanthögtalare eller liknande?

Och ska man sen koppla ihop det systemet rakt in i bilstereon?

Aja, har ni några förslag på hur jag skulle kunna göra?neutral

Tack för alla svar! behöver det:D

// Dennis

155 Inlägg
1 631 Inlägg
17 oktober 2008
Du saknar alltså allt och funderar på att lägga 2-3.000? Well, för att något ska bli "helt OK" så får du glömma både slutsteg och baslåda. Pengarna räcker till en cd-spelare för 1.000-lappen och ett högtalarkit. Välj mellan ett framsystem (6.5-tum om det får plats) eller 6x9or bak (om det får plats). Båda räcker inte budgeten till.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

4 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Mjo, jag hade nästan räknat ut det från början, så jag hade tänkt mig något slags Kitsystem.
Men kopplar man bara in det i bilstereon?

10 287 Inlägg
17 oktober 2008
Ja. Det är vad din budget räcker till.

/Göran

Bentic skrev:
Men kopplar man bara in det i bilstereon?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Bessewisser
556 Inlägg
17 oktober 2008
Oj för så där lite pengar får man knappt nått :S Jag fick mitt ljud skitbilligt och det är också mitt första ljud och ungefärlig kostnad för mitt ljud just nu är ca 10 000 kr så du har juh en riktig utmaning att få dina 3 000 kr att låta bra(räcka till smile

//SkyNard

How low

435 Inlägg
17 oktober 2008
leta grejor på tradera eller nått tongue med den budgeten är det nog begangnat som gäller

No risk, No reward

206 Inlägg
17 oktober 2008
Sånna här ska väl spela bra : http://www.micro.se/tillbehor/bilstereo … _kit-90297

dom finns i andra storlekar på hemsidan
just nu är de ju snor-billiga också smile

1 785 Inlägg
17 oktober 2008
Bentic skrev:
Tjena!

Jag vill först och främst nämna att jag är jääkligt off på detta området, ifall jag låter dum i huvudet eller något menar jag:P

Iallafall! Jag har köpt en Jeep Wrangler, som var ganska billig, delvis för att den nästan var helt tom! Ingen stereo, högtalarna var kassa, osv..

Men jag hade tänkt piffa upp den lite, med en ganska låg budget ändå, vi säger 2-3000 kr. Och då hade jag tänkt mig ett helt ok ljudsystem.. inte Dunka Dunka, men ändå OK!

Sen vet jag inte riktigt hur det funkar! det finns ju färdiga lådor mer bashögtalare och slutsteg i osv, men måste man lixom inte ha några diskanthögtalare eller liknande?

Och ska man sen koppla ihop det systemet rakt in i bilstereon?

Aja, har ni några förslag på hur jag skulle kunna göra?neutral

Tack för alla svar! behöver det:D

// Dennis

En huvudenhet och ett 8" kitsystem spelar hela vägen ganska långt ner i register så du lär inte behöva någon sub-bas

"Mutant cd spelare MT2108"   1000kr   (Tre lågnivå par på 4Volt inte illa på en spelare för 1000kr)
http://www.blekingebilradio.se/ProductP … 8_8239.jpg

"Impact SP 80S" 2000Kr
http://www.blekingebilradio.se/ProductP … s_8208.jpg

Prylarna finns på http://www.blekingebilradio.se/default.aspx

Komplettera med ett steg senare finns för från 600kr om du köper ett mutant steg kablar ca 400kr

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök