2232
Sök

Fundering ang. Marabous choklad m. luftbubblor ?!

Traversförare
16 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Jag har nu suttit och funderat ett tag på hur f**n man får in luftbubblorna i en utav marabous chokladkakor...

Någon som har en teori på detta eller kanske rentav vet..

(ja jag är lite allmänt knepig wink

Tohu Tehom Theli Than Leviathan Tanin'iver Taninsam!

Mekaniker
212 Inlägg
7 oktober 2008
Det kanske är en fråga för 118100, skulle vara roligt att veta:P

* Klåpare
1 718 Inlägg
7 oktober 2008
Det är ett additiv i chokladen som beter sig ungefär som fogskum.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Traversförare
16 Inlägg
11 oktober 2008
Trådstartare
hmm ja men då klarna det ju upp lite..   skulle vilja se hur det går till.. tongue

Tohu Tehom Theli Than Leviathan Tanin'iver Taninsam!

* Klåpare
1 718 Inlägg
14 oktober 2008
Hur det fungerar rent tekniskt? Det är nog en företagshemlighet. wink

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
14 oktober 2008
Men vem fan kommer på idén att sälja ngt med luftbubblor i? Liksom, mindre choklad, mer luft. Idiotiskt tycker jag. big_smile

/ichi

* Klåpare
1 718 Inlägg
14 oktober 2008
Nej tvärt om, det är skitsmart! Att helt öppet kunna marknadsföra choklad med en tredjedel mindre choklad till samma pris och få folk att köpa det är en bedrift.
Samma sak med färdigblandad nyponsoppa, Ekströms var väldigt skeptiska till lanseringen för att man inte trodde att folk skulle vara så dumma att köpa vatten till ockerpriser. Soppan i pulverform säljer fortfarande sämre än den färdiga. För att inte tala om flaskvatten! Det tycker jag fortfarande är helt otroligt att det säljer så bra, med tanke på priset för skiten.

249 Inlägg
14 oktober 2008
ichibon skrev:
Men vem fan kommer på idén att sälja ngt med luftbubblor i? Liksom, mindre choklad, mer luft. Idiotiskt tycker jag. big_smile

Iofs smakar det ungefär 40% bättre än vanlig choklad:)

Dom få gånger jag käkar choklad blir det med luftbubblor, annars får det vara. cool

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
14 oktober 2008
Gulmun skrev:
Nej tvärt om, det är skitsmart! Att helt öppet kunna marknadsföra choklad med en tredjedel mindre choklad till samma pris och få folk att köpa det är en bedrift.
Samma sak med färdigblandad nyponsoppa, Ekströms var väldigt skeptiska till lanseringen för att man inte trodde att folk skulle vara så dumma att köpa vatten till ockerpriser. Soppan i pulverform säljer fortfarande sämre än den färdiga. För att inte tala om flaskvatten! Det tycker jag fortfarande är helt otroligt att det säljer så bra, med tanke på priset för skiten.

Ok kanske skulle skrivt Vem fan kommer på idén att KÖPA choklad med luftbubblor.
85an har dock redan svarat på det... smile

/ichi

249 Inlägg
14 oktober 2008
ichibon skrev:
Gulmun skrev:

Ok kanske skulle skrivt Vem fan kommer på idén att KÖPA choklad med luftbubblor.
85an har dock redan svarat på det... smile

Jag tycker damen ska prova själv innan hon yttrar sig.

Det är mycket godare med luftbubblor, inte lika mycket "käka smör"-känsla som med vanlig gammal choklad.

Fint folk äter choklad med bubblor! Och hör sen!

blacken
14 oktober 2008
Lajs_ skrev:
Jag har nu suttit och funderat ett tag på hur f**n man får in luftbubblorna i en utav marabous chokladkakor...

Någon som har en teori på detta eller kanske rentav vet..

(ja jag är lite allmänt knepig wink

Antagligen så blåser/vispar dom in luft i chokladmassan strax innan den stelnar och hälls upp i formarna..

Studerande
727 Inlägg
14 oktober 2008
ichibon skrev:

Men jag tycker att det är godare med luftbubblor^^. lol

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

* Klåpare
1 718 Inlägg
14 oktober 2008
Det är billigare att tugga med öppen mun då luften fortfarande är gratis. wink

3 059 Inlägg
14 oktober 2008
Gulmun skrev:
Det är billigare att tugga med öppen mun då luften fortfarande är gratis. wink

HAHAHAHA.. KATJIIING.. där satt huvudet på spiken..

FreddeK
14 oktober 2008
vill jag ha choklad köper jag ju utan luftbubblor...vill jag ha luft så tar jag ett djupt andetag.

På frågan då...jag har ingen aning men borde ju gå om man tillsätter syre vid härdningen...man får ju ganska mycket luftbubblor i chokladpudding ibland också...

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
14 oktober 2008
85an skrev:
Jag tycker damen ska prova själv innan hon yttrar sig.

Det är mycket godare med luftbubblor, inte lika mycket "käka smör"-känsla som med vanlig gammal choklad.

Fint folk äter choklad med bubblor! Och hör sen!

Damen har provat själv. Och inte blivit nöjd.
Det är chokladen jag är ute efter och inte luften.

/ichi

Mästare
2 947 Inlägg
17 oktober 2008
Äter man choklad med luft ska man inte käka choklad.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 963 Inlägg
17 oktober 2008
ichibon skrev:

Hehe mindre choklad mer luft och kostar mer.. vem fan betalar för luft?! big_smile

Men are not born - Men are made

4 637 Inlägg
21 oktober 2008
Gulmun skrev:

Jo, men den med lufbubblor är jävligt god ibland!
Noponsoppa som är klar och flaskvatten, hur miljövänligt är det egentligen? lustigt att sådant skit får säljas...
Senast redigerat av EmilHammarlund (21 oktober 2008)

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
21 oktober 2008
85an skrev:
Fint folk äter choklad med bubblor!

Haha, bästa idag! winklol

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Sök