3687
Sök

Kvalitets chiptuning

123 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Vill du minska din bränsle förbrukning??
Få mer hästkrafter och newtonmeter???
Då är TM chiptuning något som du söker.
Chip i bilen minskar nämligen bränsleförbrukning ca 10-25% beroende på vilken sort bil du har.
Ökar newtonmeter och ger mer hästkrafter, som gör att bilen reagerar fortare när du gasar och körningen blir betydlig bättre.

Om ni är interesserade kontakta mig för mer info och pris.

Kör försiktigt!wink

269 Inlägg
24 oktober 2008
kolla upp vad det ger till min då
a4 tdi 170 hk 350 nm org 2,0 tdi
o pris

VW Passat R Tdi 4motion

130 Inlägg
24 oktober 2008
hur mycke har du fått betalt för att göra den här reklamen;)?

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

950 Inlägg
24 oktober 2008
Ruben_s40 skrev:
Vill du minska din bränsle förbrukning??
Få mer hästkrafter och newtonmeter???
Då är TM chiptuning något som du söker.
Chip i bilen minskar nämligen bränsleförbrukning ca 10-25% beroende på vilken sort bil du har.
Ökar newtonmeter och ger mer hästkrafter, som gör att bilen reagerar fortare när du gasar och körningen blir betydlig bättre.

Om ni är interesserade kontakta mig för mer info och pris.

Kör försiktigt!wink

Låter bra, men borde inte detta ligga under Köp och sälj?

273 Inlägg
24 oktober 2008
Det här med att den minskar bränsleförbrukningen har jag aldrig märkt, har chippat tre bilar tidigare, men alla bilar gick iaf bättre och det var den viktigaste för mig

1 019 Inlägg
24 oktober 2008
Ruben_s40 skrev:

Saxat från www.bsrab.se:

Förbrukning: Utfästelser om sänkt bränsleförbrukning!
Vissa trimfabrikat och leverantörer utlovar en markant sänkt bränsleförbrukning i sin marknadsföring - ibland kallat "ekotrimning"
Bakom dessa vidlyftiga utfästelser och "säljvänliga" argument döljs oftast en miljöbomb med motsatt inverkan på miljö och hållbarhet.

Bilfabrikanterna lägger mycket utveckling för att begränsa bränsleförbrukning som är en mycket viktig del i deras marknadsföring. Samtidigt har man hårda krav på att uppfylla de avgaskrav som gäller.

En motor behöver en viss mängd bränsle för kylning. Rent tekniskt är det dock inga direkta svårigheter att reducera mängden bränsle i en bränslemapp utan att motorns "prestanda" förändras. Konsekvensen blir dock att avgastemperaturen ökar och detta ger en kraftig höjning av kväveoxider. (NOx Se bl.a FAQ om avgaser)
Riskerna för motorskador speciellt vid hård belastning ökar också dramatiskt.

Kunskaperna hos vissa trimleverantörer är därför inte alltid i paritet med utfästelserna.
Miljöansvar är en viktig del och kan främst nås genom att kunder och myndigheter ställer högre krav på den som utför arbetet och levererar produkten.

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 oktober 2008
Om den här tråden får överleva så vet jag vad jag ska göra...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Teddan
2 495 Inlägg
24 oktober 2008
reklam tråd ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

8 885 Inlägg
24 oktober 2008
r-ted skrev:
reklam tråd ?

Ja jag tolkar den som det...roll

§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

Fotograf på tierpidag.se

4 767 Inlägg
24 oktober 2008
Exakt, jag behöver ju inte klippa in reglerna här eftersom det finns i inlägget ovan smile

Tråd låst.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Sök