3038
Sök

Volvo 745 87 Mekanisk insprutning tvärstannar och startar inte på ett tag.

Jetonaut
32 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej allesamans!
Har en volvo 745´a 87 årsmodell med 23 eller 230 med mekanisk insprutning som tvärstannar när man kört ett tag och startar inte förän den "stått och kallnat" nån timme.
I övrigt inget konstigt, brukar gå som en klocka.
Har bytt bränsle-pumpsreläet, men det verkar inte va det.
Tänddelarna är ganska nyligen bytt, och tändmodulen är bytt för kanske ett halvår sen.

Går helt normalt ända tills den tvärstannar.

Nån som har nån idé? helst seriösa förslag;)

Tacksam för svar!


21 761 Inlägg
19 oktober 2008
#2
Om du försöker starta den när den precis har stannat, finns det gnista då?

Tottis_vbg
20 oktober 2008
#3
låter som det kan vara hallgivaren, du har väl fördelaren bak på toppen på den bilen. sitter det ett kontaktstycke med 3 stift i så sitter hallgivaren i där. e enkelt å köpa en fördelare på skroten. annars har mekonomen lösa givare för runt 300:- men det e lite meck med att byta den

Jetonaut
32 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
#4
Är lite lur på det där med gnistan, har fått för mig att det inte är nån gnista då...

Jajjemän fördelaren sitter bak, Hallgivaren vad gör den??

Tack


Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
20 oktober 2008
#5
Rätta mej om ja har fel men är inte hallgivaren typ som en tändlägesgivare? yikes

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

18 Inlägg
20 oktober 2008
#6
tjhumm ja det tror jag med:) men ja tror att om den är trasig går inte bensinpumpen så lyssna om den går men är inte säker:P

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
20 oktober 2008
#7
Om hall givaren är trasig så vet den ej när den ska tända, är hallgivaren trasig så går de inge spänning genom den, och går de inge spänning genom hallgivaren och den inte vet när den ska tända så ger den heller inge spänning till soppa pumparna  smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

15 Inlägg
20 oktober 2008
#8
Har haft samma fel på två 740´s förrut och båda gångerna var det hallgivaren som kortslöt på något vis och överhettade tändmodulen. För om jag bytte t-modul direkt startade den direkt och gick till den nya blev överhettad. Så kolla med en ny fördelare är till 99% säker på att det är den.

190E 2,0 -85 med 2,3-16v drivlina och Lustgas
Passat 1,8t -02
Audi 90 Quattro -88
Ford 17m Rs2000 Coupé -70 med rover v8

Jetonaut
32 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
#9
Verkar va värt ett försök!
Tusen tack!!!


15 Inlägg
21 oktober 2008
#10
tala om hur det går..

190E 2,0 -85 med 2,3-16v drivlina och Lustgas
Passat 1,8t -02
Audi 90 Quattro -88
Ford 17m Rs2000 Coupé -70 med rover v8

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
21 oktober 2008
#11
låter mer som spridar relät som sitter vid expansionskärlet.. kika på det vettja..då funkar bilen när den är kall men inte varv oftast.

-den satt som en fläskläpp-

21 761 Inlägg
21 oktober 2008
#12
Den bilen har inte ett sånt relä eftersom det är K-Jet. smile

Jetonaut
32 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
#13
har inte hunnit kika på det än, men det blir i veckan eller till helgen. Så håll ut!
Svaret kommer inom en snar framtid.


Försöker iaf
1 998 Inlägg
26 oktober 2008
#14
Tändspolen? Den gick sönder på min å då måste den kallna innan ma kunde starta igen.
Annars som de andra skriver

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet


Sök