3458
Sök

Kawazaki KX 125 "blödrar!?"

Ljudfreak
148 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
MHperformance skrev:
crossar brukar ju plådra på ettan och tvåan om man kör på asfalt, blir inget motstånd, går han rent på övriga växlar ? lägg dej på bakbromsen litegrann och ge den på ettan och tvåan då ska han gå rent, kan vara ner drevad?

Den plådrar även om man kör på friläge, samt grusväg, grusgrop osv. haha, jag har ingen bakberoms så de blir lite svårt =P

CNC operatör
280 Inlägg
27 oktober 2008
Xorcess skrev:
MHperformance skrev:
crossar brukar ju plådra på ettan och tvåan om man kör på asfalt, blir inget motstånd, går han rent på övriga växlar ? lägg dej på bakbromsen litegrann och ge den på ettan och tvåan då ska han gå rent, kan vara ner drevad?

Den plådrar även om man kör på friläge, samt grusväg, grusgrop osv. haha, jag har ingen bakberoms så de blir lite svårt =P

aha okej, då lät det värre tongue men byt läpparna på membranet,och kolla avgasspjället om du har sånt? hade samma problem med min suxuki 125a och då va det spjället smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Ljudfreak
148 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
http://www.garaget.org/video/9v8a4dl8h2uc

där har ni länk iaf där ni hör hur den låter

19 Inlägg
27 oktober 2008
Att kröken/avgassystemet är schysst på en 2 taktare är extremt viktigt, kan mycket väl vara det i kombination med fel bestyckning/slappa reedventiler etc.

.

Mästare
2 947 Inlägg
27 oktober 2008
lewtan skrev:
Att kröken/avgassystemet är schysst på en 2 taktare är extremt viktigt, kan mycket väl vara det i kombination med fel bestyckning/slappa reedventiler etc.

Den blöddrar inte för att kröken är dålig. Antagligen är munstycket för stort eller så har du ett igentäppt luftfilter. Kan vara reed-ventilen också men det är minst troligt.
Senast redigerat av KimVsWorld (27 oktober 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Ljudfreak
148 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
okey, nu har jag tatt isär o kollat munstycket. de står "350" antar att de är på tok för stort?

Med.lem
3 759 Inlägg
28 oktober 2008
Är den svårtartad?

Kanske är så enkelt att det är skit i föggen.

Vad är det för förknasare?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Ljudfreak
148 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
nejnej, startar alltid på första eller andra kicken. Rengorde föggen samtidigt som jag kollade munstycket.

Vad brukar de ligga för storlek på munstycket till en 125?

Med.lem
3 759 Inlägg
28 oktober 2008
frågan kvartsår, vad är det för förgasare?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 oktober 2008
gissar på mikuni..
men trådskaparen får gärna svara

Ljudfreak
148 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
sha, jag har inte kikat.. men antar att de är orginal. Skulle oxå tippa på mikuni

Mästare
2 947 Inlägg
28 oktober 2008
maximus skrev:
gissar på mikuni..
men trådskaparen får gärna svara

Precis.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
28 oktober 2008
skulle tro att den får för lite luft, inte för mkt bensin, byt luftfilter å ta de lungt me filteroljan

Sky´s the limit...

Mästare
2 947 Inlägg
28 oktober 2008
Rensa föggen, Byt luftfilter alt. Tvätta det ordentligt. Kolla samtidigt när du har av Föggen om reed-ventilen glappar eller sitter löst.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 oktober 2008
rengör fuggen, byt luftfilter, sen kan du ju testa ställa lite på luft skruven o se om de blir bättre
men 350 är inte för stort, jag hade 250 i min moppe när den va trimmad o gick som fan tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
Rensa föggen, Byt luftfilter alt. Tvätta det ordentligt. Kolla samtidigt när du har av Föggen om reed-ventilen glappar eller sitter löst.

man ska gärna undvika att peta alltför mycket på själva läpparna med fingrarna men går alltid att kolla om dom glappar nånting men peta inte för mycket bara..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

CNC operatör
280 Inlägg
29 oktober 2008
Xorcess skrev:
okey, nu har jag tatt isär o kollat munstycket. de står "350" antar att de är på tok för stort?

Brossan har en likadan cykel, kan kolla ikv vad han har för storlek på högfarts munstycket, kan även kolla lågfart smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Ljudfreak
148 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
tackar smile   kollade o de va en mikuni fögge

Sök