4535
Sök

Färddator och Airbag Lampan lyser

25 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
hej jag har en Bmw 525i e34 -93a

jag undrar hur man släcker fel meddelande på färddatorn.
det står det varnar för att byta bromsbelägg men det har jag gjort runt om plus att jag har bytat slitagevarnaren bak....
hur går jag till väga med problemet??

sen har jag ett annat problem, min Airbag lampa lyser..
det va så här, min generator va kass (dioderna) så att den laddade inte som den skulle så att strömmen gick ut i generatorn i stellet för att generera ström. jag va ute och körde så tog ju så klart batteriet slut, ringde ett samtal så kom min bror med ett batteri, vi satte i batteriet och när vi startade bilen så lös Airbag lampan...
nu har jag bytt generator och batteri, fungerar prima men lampan lyser..... hur löser jag problemet själv ???

Larsson
154 Inlägg
29 oktober 2008
Pröva att koppla bort batteriet i en halvtimme och pröva igen efter det. Kan fungera ibland

Att airbaglampan lyser har jag för mig har med bromssystemet att göra (av nån anledning?) tongue Men så är det på min audi iallafall.
Senast redigerat av Audi_A4_ (29 oktober 2008)

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

25 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Audi_A4_ skrev:
Pröva att koppla bort batteriet i en halvtimme och pröva igen efter det. Kan fungera ibland

Att airbaglampan lyser har jag för mig har med bromssystemet att göra (av nån anledning?) tongue Men så är det på min audi iallafall.

hmm... ja det är ju värt ett försök....

Sök