4898
Sök

Svag Nordsjö shopper?

41 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Hej, jag visste inte om man fick lägga in frågor om mopeder i nån av dom andra forumen...

Men iallafall så har jag en nordsjö shopper även känd som Invalidmoped ocg cp-ruska
Den gör den hastigheten som den skall göra 30-35km/h som räcker, men nu är det så att jag tycker att den blivit lite svag av sig, den har ju bara 1,5hk och är lite större än en vanlig moped, men ändå så tkr jag att den borde bli lite starkare, nån km/h extra gör inget men ingen sönder trimning!

Det var en som sa att den blir starkare om jag slipar ner toppen lite, stämmer det?
Fler tips till att göra den starkare?

MVH Elias:)

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
29 oktober 2008
Denhär tråden kommer att låsas rätt fort eftersom mopeder inte tolereras på de här forumet. Men har du en dremel så kan du göra ganska mycke, slipa upp insuget som troligtvis är ganska litet. Och avgasporten brukar vara ganska strypt. Efter de borde du ha lite till att komma med.

41 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Stoorn skrev:
Denhär tråden kommer att låsas rätt fort eftersom mopeder inte tolereras på de här forumet. Men har du en dremel så kan du göra ganska mycke, slipa upp insuget som troligtvis är ganska litet. Och avgasporten brukar vara ganska strypt. Efter de borde du ha lite till att komma med.

Tackar:) Jo avgasporten har jag fixat och det var rätt strypt jaaa, Men det dära med att slipa upp insuget var en smart ide:) tackar så mycket:)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
29 oktober 2008
sen kan du även kolla luft filtret hur de ser ut de är mkt mkt klent gjort så de stockar väldigt lätt

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

41 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
sen kan du även kolla luft filtret hur de ser ut de är mkt mkt klent gjort så de stockar väldigt lätt

tackar, men det har jag redan gjort,Men tack ändå:)

15 Inlägg
29 oktober 2008
en kompis shopper envisade sig med att käka kolvringar, så kolla om dom är slappa, eller så byter du dom bara å testar om de blir bättre

+Uppfinnare+
643 Inlägg
29 oktober 2008
Jag har nog några motorkåpor liggande till sachsonetten om du vill köpa wink

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Mästare
2 947 Inlägg
29 oktober 2008
Fila upp lite här och var, plana toppen nån mm, och eventuellt en större rätt bestyckad förgasare.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök