3522
Sök

Skillnad gällande Kullagrad / Glidlager

128 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Tjenare,

Finns det någon direkt skillnad man kan se på en kullagrad turbo och en "vanlig" utan att demontera den?

MvH

1 062 Inlägg
4 november 2008
nej om det inte står i ngt serienummer typ

blir tyvärr te att plocka ner den om du verkligen vill vara säker

Team Björkeryd

Drifter
283 Inlägg
4 november 2008
Håller tyvärr inte med wildboy_87_!!

Om du sätter fart på impellen med fingrarna så snurrar den länge om det e kullagrat e den glidlager så stannar den efter något/några varv!

Om du ska köpa en bil med en kullagrad turbo så kan du kolla det genom att gasa till bilen å sen stänga av den, då kommer du att höra hur turbon snurrar:)smile efter avstängning!

Hoppas att du förstår vad jag menar!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

128 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
Barne skrev:

Om du sätter fart på impellen med fingrarna så snurrar den länge om det e kullagrat e den glidlager så stannar den efter något/några varv!

Om du ska köpa en bil med en kullagrad turbo så kan du kolla det genom att gasa till bilen å sen stänga av den, då kommer du att höra hur turbon snurrar:)smile efter avstängning!

Hehe jag förstår vad ni båda mena men jag kanske är lite otydlig i min fråga tongue

Jag vet redan vilken som är vilken, jag har nämligen en T28 och en T28BB men ser fan inte skilnaden på dom utan att kolla serienumert smile

Frågan var om det är något uppenbart som skiljer dem åt med blotta ögat.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 november 2008
xMaDRockz skrev:
Barne skrev:

Hehe jag förstår vad ni båda mena men jag kanske är lite otydlig i min fråga tongue

Jag vet redan vilken som är vilken, jag har nämligen en T28 och en T28BB men ser fan inte skilnaden på dom utan att kolla serienumert smile

Frågan var om det är något uppenbart som skiljer dem åt med blotta ögat.

Inte med blotta ögat, nej.
(om man inte har all data i huvudet)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

811 Inlägg
5 november 2008
Är den roligt lagrad?  Har den legat på ett kul ställe?  dra en vits och se om den skrattar då år den kul lagrad
Senast redigerat av rough_boy (5 november 2008)

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

1 062 Inlägg
5 november 2008
Barne skrev:

okok en grej jag inte visste wink man lär sig ngt nytt varje dag big_smile

mvh

Team Björkeryd

1 688 Inlägg
5 november 2008
Barne skrev:

Hur skulle du säga att ljudet låter?
Det lär ju knappast vina då den inte har någon drifts-energi för att skapa ett tryck etc.
Skumt smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök