3526
Sök

Passar biltemas turbo på 855 2.0 ?

258 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Biltema.se artikel nummer 79-702... t16 agg från garret.
Passar det på min 855:a ? 2.0 liters motorn

Bolt on alltså
Senast redigerat av takidas (4 november 2008)

enpetar-klubben

472 Inlägg
4 november 2008
de står på infon at de passar 800 och 700 serien men den är ju inte större om de är de du undrar sen skulle ja alldrig personligen köpa en motor del från FELtema då men de är ju  min uppfattning då

KHRacing
4 november 2008
jon_emilsson skrev:
de står på infon at de passar 800 och 700 serien men den är ju inte större om de är de du undrar sen skulle ja alldrig personligen köpa en motor del från FELtema då men de är ju  min uppfattning då

Detta är ett argument som är så långsökt som det ä'r tråkigt att läsa om o om igen.

Garrett tillverkar dessa aggregaten - Är det fel på Garrett ?

128 Inlägg
4 november 2008
takidas skrev:

Bolt on alltså

Det ska vara en bolt on turbo ja. Den har rätt flänsar från början så det är bara att byta.

jon_emilsson skrev:

Hehe ovanligt att se den komentaren, Om man köper en Garrett från biltema eller en direkt från Honeywell eller Gik har väl ingen betydelse? Förutom prislappen kanske?
Senast redigerat av xMaDRockz (4 november 2008)

258 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
xMaDRockz skrev:
takidas skrev:

Bolt on alltså

Det ska vara en bolt on turbo ja. Den har rätt flänsar från början så det är bara att byta.

jon_emilsson skrev:

Hehe ovanligt att se den komentaren, Om man köper en Garrett från biltema eller en direkt från Honeywell eller Gik har väl ingen betydelse? Förutom prislappen kanske?

Tacka då vet jag !...

Och ja precis.. spelar väl ingen roll vart man köper en garret turbo. OM den nu är på loppis eller på nån trimfirma.. samma saker olika priser bara.

enpetar-klubben

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 november 2008
jon_emilsson skrev:

Håller med dig, även om det nu skulle vara en tvättäkta och felfri garret så vet jag var den är köpt och kommer få tvångstankar bara jag öppnar huven. Biltema och driftsäkerhet är någonting som inte går ihop. Visst det kanske är många som köper viktigare motordelar från biltema t.ex. kamremar osv. För vissa kanske de håller som sig bör, men för den stackaren det inte gör det så ångrar han sig nog ganska gjovt. Vet en som köpte en kamrem på biltema, det var första och sista gången han gjorde det vill jag lova.

Fråga dig själv en gång varför den är billigare på biltema än t.ex. gik.
Senast redigerat av TenZer (4 november 2008)

Rock'n Roll

294 Inlägg
4 november 2008
Biltemas agg har vinklat avgashus, vilket ofta sitter på X70 bilarna, turbon passar men du måste bygga en egen downpipe, men där har du chansen att bygga 2.5" istället för 2" flaskhalsen som är original...

Vissa faller för grupptryck, men jag faller bara för laddtryck

258 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
unpatterned skrev:
Biltemas agg har vinklat avgashus, vilket ofta sitter på X70 bilarna, turbon passar men du måste bygga en egen downpipe, men där har du chansen att bygga 2.5" istället för 2" flaskhalsen som är original...

Okej ! äntligen en med ett bra svar ! tänkte sätta på 3" downpipe.. har 3" hela vägen men orginal downpipe nu.

enpetar-klubben

Sök