3534
Sök

Trafikolycka, hjälp

Muttley
4 november 2008
Hermansson skrev:
http://www.clippern.se/pics/park.jpg

Precis så! fast kärringen var lite längre bort men de är ju sak samma. Ni förstår ju hur det gick till nu då.

precis så tänkte jag med. därmed  "DU" gör fel då han kör ut framför den stackars tanten.

Leg. Spådam
816 Inlägg
5 november 2008
KG skrev:
Rickard-v skrev:
Solklart ditt fel. Inget att diskutera. Eftersom du svänger vänster kommer hon från höger sida och höger regeln känner vi ju alla till.
Spelar ingen roll med bromsberedskap eller ouppmärksam. Du skulle ha väntat, eller gasat som fan.
Skadeanmälan skall skrivas på plats o undertecknas av båda parter.

Hmm... Tror nog du får läsa på vad "högerregeln" är för något tongue

Jag tror nog att det är du som får läsa på. När man korsar någons körbana via en vänstersväng så är det högerregeln som gäller då man får sitt fordons högra sida mot mötande trafik. Det är inte alla körskolor som lär ut det på det viset, utan mer som en självklarhet att man ska stanna för mötande trafik i denna situation. Men om man spanar i trafiklagstiftningen så är det som jag skriver. Det finns ju inte "lämna företräde-skyltar" i varenda korsning...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

741 Inlägg
5 november 2008
Den som har tittat på Paint bilden och påstår att det är kärringens fel borde överlämna sitt eget körkort till polisen!

5 198 Inlägg
6 november 2008
Vågar man snart vara ute efter vägen ?, korsar man ett mötande körfält och krockar ..så är man vållande... thats it,, oavsett om det är en bil. cykel eller gående så har dom företräde.

5 198 Inlägg
6 november 2008
Joo skrev:
Den som har tittat på Paint bilden och påstår att det är kärringens fel borde överlämna sitt eget körkort till polisen!

inte till polisen.. utan de ska lägga tillbaks det i cornflakes paketet och genast lämna tillbaks till butiken..

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
6 november 2008
gamlingen skrev:
Joo skrev:

inte till polisen.. utan de ska lägga tillbaks det i cornflakes paketet och genast lämna tillbaks till butiken..

Haha lol

Jo jag håller med om att det är ditt fel, du korsade tantens väg, då säger det väl sig självt vems fel det är? roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sök