3647
Sök

240 hoppar som en v8 på tomgång! vad är problemet?

76 Inlägg
7 november 2008
#21
yes;P lycka till (:


205 Inlägg
7 november 2008
#22
Så var det på min 740 när man startar upp den. (Den är kall)
Men det är väl för att motorn är snedställt, precis som en v8?

Det jag menar är, när jag gasade när den var kall, så "gungade" den som en v8 gör..
Senast redigerat av Janosch (7 november 2008)

1 796 Inlägg
7 november 2008
#23
För det första, vilken modell av B23E är det!?
En B23E med 405-topp och K-kam går inte precis jämt på tomgång, den kan i vissa fall gå riktigt ruggigt tills man gasar till.
Hur står tändningen!? ska stå på 5°öd på en B23E med 405+K.
Sen har vi ju det här med motorkuddarna, slitna eller obefintliga kuddar fortplantar ljudet fortare än kvickt. Passa också på att kolla växellådskudden.


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
7 november 2008
#24
om du inte har kvar höfläkten till kylarn utan ist en el fläkt så får den en riktigt ruffig tomgång tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 639 Inlägg
7 november 2008
#25
Rs_88 skrev:
Tjaa! har en 240 som hoppar som satan på tomgång man kan fan tro där e en v8 i den! tongue är en b23e (insprutare?!)

i need advice





Mvh Marcus
Det är ju normalt. Vet hur man fick jaga växelspaken på tomgång på den tiden man körde 240... lol

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

3 235 Inlägg
7 november 2008
#26
Dra ut kablarna till stiften en efter en för att lokalisera vilken cylinder som inte tänder/går.


4 506 Inlägg
7 november 2008
#27
Det är väll inte normalt mr:celica smile
Normalt om man inte sköter om sina bilar maby http://www.biogrip.com/images/smiley_AddEmoticons04259.gif

Kan du andas kan du dö.

utbildad klant
2 197 Inlägg
7 november 2008
#28
synd det ej var fögasre för då bruakr dte bara vara å göra rent dom lite eller så:P mina bilar kan åxå gunga men då är det inte när motorn är i gång;) , sorry den va kass:P  sånt får man ej göra i en bil;)  håller med dom övriga här. hoppar varvmätarn upp å ner också?

Mvh O.Frankeståhl

6 Inlägg
8 november 2008
#29
Börja med att spruta startgas runt spridarna när du har motorn på tomgång, ökar den då så är spridartätningarna väck. (Vanligt fel.)

1 Inlägg
8 november 2008
#30
en v8 hoppar inte om den går som den ska ! kolla tändningen ock om kablarna sitter rätt ! smile

Forummoderator
26 299 Inlägg
8 november 2008
#31
Min glt har visserligen B230E, men med H-kammen så står bilen och hoppar på tomgången. Tänkte inte så mycket på det själv, men brorsonen  - som är ett halvår gammal - uppskattar det då han sitter i barnstolen och skrattar vid rödljusen för bilen hoppar så mycket smile

Så har du bytt kam kan ju det vara svaret..tror nån tidigare nämnde samma fråga?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök