3925
Sök

240 hoppar som en v8 på tomgång! vad är problemet?

Street legend
191 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#1
Tjaa! har en 240 som hoppar som satan på tomgång man kan fan tro där e en v8 i den! tongue är en b23e (insprutare?!)

i need advice





Mvh Marcus

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 november 2008
#2
Rs_88 skrev:
Tjaa! har en 240 som hoppar som satan på tomgång man kan fan tro där e en v8 i den! tongue är en b23e (insprutare?!)

i need advice





Mvh Marcus
Hmmm...min V-8 hoppar inte...hur menar du....?

Forummoderator
26 299 Inlägg
7 november 2008
#3
Vad står tomgången på för varv? Är det 600 varv eller liknande är det för lite. Prova att ställa upp med tomgångsskruven och se om det lugnar ner sig med hoppandet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Meister
6 763 Inlägg
7 november 2008
#4
mrbuggy skrev:
Rs_88 skrev:
Tjaa! har en 240 som hoppar som satan på tomgång man kan fan tro där e en v8 i den! tongue är en b23e (insprutare?!)

i need advice





Mvh Marcus
Hmmm...min V-8 hoppar inte...hur menar du....?
Tror han menar som en maskin med riktigt vasskam tongue


Entreprenör
1 784 Inlägg
7 november 2008
#5
camaro67 skrev:
mrbuggy skrev:
Rs_88 skrev:
Tjaa! har en 240 som hoppar som satan på tomgång man kan fan tro där e en v8 i den! tongue är en b23e (insprutare?!)

i need advice





Mvh Marcus
Hmmm...min V-8 hoppar inte...hur menar du....?
Tror han menar som en maskin med riktigt vasskam tongue
Hehehe..... ;-)

Street legend
191 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#6
har höjt tomgången på den jäveln det hjälpte lite men den e såpass hög nu! tongue... sen menar jag att den hoppar som man typ står o gungar bilen! hela jäveln ryster haha:D

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 november 2008
#7
Rs_88 skrev:
har höjt tomgången på den jäveln det hjälpte lite men den e såpass hög nu! tongue... sen menar jag att den hoppar som man typ står o gungar bilen! hela jäveln ryster haha:D
Oj oj oj....va kan de vara då...Hmmm...camaro67 har nog ideer...

Bilgalen
89 Inlägg
7 november 2008
#8
kolla motor kuddarna när dom är slitna kan motorn skaka.

Rakasta, kärsi ja unhoita, se se elämää on!

76 Inlägg
7 november 2008
#9
haha, den går ju inte på alla;P


Street legend
191 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#10
men om den inte går på alla då måste den väl misstända o bete sig konstigt? o det går som en klocka när man kör den ;D

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

106 Inlägg
7 november 2008
#11
svaret står no på grillen!!


Street legend
191 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#12
saab_lejf skrev:
svaret står no på grillen!!
haha ja men varför tror du det e min vinterbil! cool

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

21 761 Inlägg
7 november 2008
#13
Jag tycker att både pearlan och Notorgo ger rimliga svar. Motorn brukar ruska ordentligt när någon burk har fallit bort, är motorkuddarna dessutom dåliga så förstärks ju problemet. smile

Entreprenör
1 784 Inlägg
7 november 2008
#14
Drönirettab skrev:
Jag tycker att både pearlan och Notorgo ger rimliga svar. Motorn brukar ruska ordentligt när någon burk har fallit bort, är motorkuddarna dessutom dåliga så förstärks ju problemet. smile
Japp...håller med där..verkar logiskt..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 november 2008
#15
säker på att det är en b23 o inte en 800 hp bigblock v8? tongue

Har ingen erfarenhet från riktigt stora, trimmade åttor men den lilla som sitter i blazern skapar knappt några vibrationer alls. Om man inte trampar hårt på gasen, då gungar hela bilen fram o tillbaka...

Har lite svårt att sätta samband i att bilen hoppar fast ändå gungar. Hoppa, då ser jag en hyfsat rak uppochnerrörelse. Gunga, så rör den sig mest i sidled fram o tillbaka.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Street legend
191 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#16
Drönirettab skrev:
Jag tycker att både pearlan och Notorgo ger rimliga svar. Motorn brukar ruska ordentligt när någon burk har fallit bort, är motorkuddarna dessutom dåliga så förstärks ju problemet. smile
haha okej aja jag får väl hoppas att möget håller nu i vinter big_smile thanks for the advice boys big_smile

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

Street legend
191 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#17
henke_99 skrev:
säker på att det är en b23 o inte en 800 hp bigblock v8? tongue

Har ingen erfarenhet från riktigt stora, trimmade åttor men den lilla som sitter i blazern skapar knappt några vibrationer alls. Om man inte trampar hårt på gasen, då gungar hela bilen fram o tillbaka...

Har lite svårt att sätta samband i att bilen hoppar fast ändå gungar. Hoppa, då ser jag en hyfsat rak uppochnerrörelse. Gunga, så rör den sig mest i sidled fram o tillbaka.
haha men den skakar då:p tänk dig att du kör upp en vält på motorhuven o startar vibron! så känns det ungefär:P

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

76 Inlägg
7 november 2008
#18
men kolla stiften, o gör ett komp-prov, sen kan du ju rycka en tändhatt i taget o se på vilken cylinder den inte går;) bara att börja leta ju ;P


Street legend
191 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#19
pearlan skrev:
men kolla stiften, o gör ett komp-prov, sen kan du ju rycka en tändhatt i taget o se på vilken cylinder den inte går;) bara att börja leta ju ;P
ahhhh den får ha sig en service då! tongue

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 november 2008
#20
Då säger jag som nån tidigare, att den nog inte går på alla cylindrar på tomgång. (fast det bör ju höras på att den låter som en gräsklippare...)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...


Sök