3287
Sök

Trimmtips audi Femma

41 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#1
Undra om de är någon som har trimmtips till en audi 2,3E motor.smile

174 Inlägg
5 november 2008
#2
Till en början så är det bara att fria upp andningsvägarna.
Filter, avgas och grenrör.
Det ger några pållar om än inte så många på en sugmotor.
Men gasrespons och motorkaraktär blir mycket trevligare.

Sen är det förmodligen inte särskilt ekonomiskt att trimma din motor till några höga nivåer.
Ska du ha massa hästar, köp en S2 istället. wink


Gillar stora förgasare
342 Inlägg
5 november 2008
#3
Efter att ha måttat på gamla dagar så går det att borra till b18 kolvar + lite modifiktaion. Finns andra kamaxlar till din bil med sedan det vanliga port + plan

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

41 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#4
Javist om man hadde pengarna så:/. Den får duga tills man skrapat ihop lite mer pengar kommer troligtvis tröttna på den snart ändå:P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 november 2008
#5
Neeej du tröttnar aldrig på en audi femma big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

41 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
#6
Alldrig ljudet iallafall 3":)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
6 november 2008
#7
Jag har frågat Volke här på garaget hur han får 152hk och 226Nm med bara chip. Han har inte svarat än...

654 Inlägg
6 november 2008
#8
BPU för din del.
Dvs; Avgas,filter,insug,kammar,spjällhus,portning & planing,etc.
Vad det kommer ge i effekt har ja inte en aning om,inte heller vad din slutnota kommer ligga på.
Men som du säkert är medveten om när det gäller sugtrimmning beror mycket på dina egna kunskaper och hur mycket pengar du har att lägga.

174 Inlägg
6 november 2008
#9
Blida skrev:
BPU för din del.
Dvs; Avgas,filter,insug,kammar,spjällhus,portning & planing,etc.

Lär ju göra en hel del i körbarhet men troligtvis inte ge så mycket effekt.

Gör TS ovanstående, som är helt rätt, så blir notan nog rätt stor om man lämnar bort mycket av arbetet.
Det blir nog inte så stor skillnad i kostnad om Audi90 säljer bilen, lägger pengarna som trimmet skulle kostat, och köper sig en S2.


Avstängd
386 Inlägg
6 november 2008
#10
släng ut 2.3an och hinka i en 2.2 turbo.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 november 2008
#11
vw___tompa skrev:
släng ut 2.3an och hinka i en 2.2 turbo.

Då är det lika bra att behålla 2.3 an å slänga i tubro å annat från en MC1, MC2 motor..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
9 november 2008
#12
då kan du ju glömma att få den igenom besiktningen i alla fall!!

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse


Sök