Det är ju tänkt att generatorn ska ladda batteriet, så om det är något fel på den så ladar ju inte batteriet.
Men elfel är krångligt att finna, har samma problem som du ungefär, men med en merceders.
I mitt fall så startade ej bilen heller och batteri och generator byttes då ut på verkstad.Fick då problem med blinkers , belysning , vindrutetorkare och spolning samt lampor på instrument panelen istället.Så byt ej ut generatorn om du ej är säker på att det är där felet ligger.Generatorn är en dyr historia!
Du har ju ialla fall fått någonform av svar.Jag har ännu ej fått några tipps eller svar här ännu.Kanske elfel och jordfel är svåra saker att svara på eller ge tipps om.Kommer att följa upp vad du får för svar här då det kan vara tipps för mej att kolla upp de punkter du blir rekomenderad att kolla här.Min bil startar visserligen , men jag kan endast köra om solen skiner eftersom vindrutetorkaren är ett måste på blöta vägbanor.Dessutom så är belysningen för dålig att köra med då det är mörkt ute och det är ju fördel att ha belysning på hastighetsmätaren med tanke på alla kameror utefter våra vägar.Hoppas du finner vad felet är.Skriv gärna här och berätta vad felet var då du finner det, för just nu så är alla elfel av intresse för mej. Många kramar från Skrotbilen!