3931
Sök

Törstig/svårstartad Volvo V40 T4 -98

4 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Hejsan!
Jag har en Volvo T4 -98 som dricker ganska mycket. sad
Den behöver visserligen servas och de ska jag göra inom kort.
Men sen så är den svårstartad hela tiden, de går att starta den bättre om motorn är varm.
Jag får trycka lite på gasen om den ska gå igång ganska så kvickt.

Min T4 har druckit 1,35 Liter blandat, o de e ju tokigt för mkt, mest stadskörning.
(Fick i 39 liter och kört 29 mil) För jävligt!!
Mätarställning 24.200mil

Någon som har något tips hur man kan få bilen bensinsnålare? big_smile
Någon som kan hjälpa mig med något av detta?big_smile

1 813 Inlägg
13 november 2008
på 98ans modell var det ganska mkt strul med styrboxen vet ej om detta kan vara något med det att göra men många bytte ut dom mot en nyare 00ans typ. vet att en av mina s40 hade fått en ny styrbox till en 00a bara för att dom krånglade 98ans standar fel.
testa och serva den så fort som möjligt med bränslefilet olja stift å lite sådant och kolla om det e samma problem. kör och kolla så där inte ligger en felkod hos en verkstad så boxen står å nödläge lr vad det kallas för då dricker dom väldigt mkt pga detta..!!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

4 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
dj_padde skrev:
på 98ans modell var det ganska mkt strul med styrboxen vet ej om detta kan vara något med det att göra men många bytte ut dom mot en nyare 00ans typ. vet att en av mina s40 hade fått en ny styrbox till en 00a bara för att dom krånglade 98ans standar fel.
testa och serva den så fort som möjligt med bränslefilet olja stift å lite sådant och kolla om det e samma problem. kör och kolla så där inte ligger en felkod hos en verkstad så boxen står å nödläge lr vad det kallas för då dricker dom väldigt mkt pga detta..!!

Tackar för hjälpen, ska fixa detta så fort som möjligt, om inte detta fungera, så tänker jag kolla om det finns något problem med databoxen! smile
tycker att man ska kunna gasa lite utan att de märks något ändå, fattar att bilen kan dra 1,4 liter / mil om man ligger o gasa som en idiot hela tiden, men inte fan 1,35 hyffsad körning med max 0,5 mils tokkörning på 29 mil

Sök