Vatten nivån i batteriet??? Sitter det en givare inborrat i batteriet då??
Förmodligen är det generatorn som en tidigare skriver.
Ladda batteriet, starta bilen och låt den stå på tomgång ett tag. Försök starta igen sen och lyssna om startmotorn går "tröangare" eller om bilen är helt död. Då är det genaratorn som gett sig. Har du tur är det en kabel till generatorn, remmen eller kolen.
Går det däremot att köra bilen och använda den en hel dag utan att krämen i batteriet tar slut och att den nästa dag är död, är det förmodligen diodbryggan på generatorn eller något annat i bilen som drar ström, (slutsteg, felkopplad sterio, mm)..
Har generatorn gett sig och du har en c20ne - motor (2,0 8v) i opeln kan du köpa biltemas "universal" generator. Kostar 700 och passar bara du borrar upp ett hål 2mm till, och kablarna passar rätt i. Kör med den jag själv och det funkar utmärkt. (extremt lik den originala)
Mina erfarenheter kring opels generatorer är inga vidare då morsan har bytt 3ggr på sin, jag 1gång och brorsan, kompisar mm.
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"