3383
Sök

Tysk expert som har helt rätt !

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 november 2008
T200 skrev:
Köp svenskt! Vare sig det är Saab eller Volvo
Saab har inte många modeller men det är för att dom inte har ekonomiskt underlag för fler.  Men dom lägger krutet på det dom har o i mina ögon är det riktigt fina bilar.  Priserna på svenska bilar tycker jag inte är höga. Dom kanske inte har samma klass som Bmw och Audi rent utvecklingsmässigt men det återspeglar ganska fint på priserna också till Sveriges fördel.   
Volvo är större och har större modellurval. De gör mycket fina bilar de med. 
Tyskland är ca 7-8ggr större än Sverige.  Inte undra på att dom har resurser att utveckla mer modeller med tanke på alla inhemska köpare som finns där.   Det är synd att allmänna meningen (Framför allt här) är att bojkotta våra svenska bilfabrikatörer till fördel för ett land som skriver skitsaker om oss och enbart ser ekonomiska fördelar för sitt land.
-Har vi råd o åka dyra Bmw när vi inte har jobb? 
Satsa på Sverige!   Sluta vara Jante! Var stolta över vad vi skapat med de resurser vi har! Vi gör inga dåliga bilar!!

Bra skrivet faktiskt..

119 Inlägg
20 november 2008
Sokrates skrev:
Ford/GM/Chrysler har gemensamt nyligen begärt ett lån av Amerikanska staten på $25 Billioner!
Vad det blir i SKr får nån annan räkna ut.
Snacka om att det är kris för de biltillverkarna,,,,

,,, tror nog både Volvo och Saab ligger nära att säljas eller läggas ner, baserat på ovanstående info.

/Tommy.

Amerikanska "billions" är ju svenska miljarder, så lånegarantin de begärt är ungefär 170-180 miljarder kronor. Det är väl inte så mycket... hmm Svenska försvarsbudgeten motsvarar ungefär 30 miljarder/år roll

Vi borde verkligen hoppas på att amerikansk bilindustri får statlig hjälp, det kommer gynna svensk industri.

Angående den tyske experten, om man ser det ur ett marknadsmässigt perspektiv ligger det en del i det han säger, men patrioten inom mig tvingar mig ändå säga att han har fel...

2 924 Inlägg
20 november 2008
Meanstreaker skrev:
Vi borde verkligen hoppas på att amerikansk bilindustri får statlig hjälp, det kommer gynna svensk industri.

Tyvärr så verkar det inte alls gynna svensk industri för motkravet om amerikansk bilindustri får statlig hjälp är att det ska stanna inom Amerikanska gränser, alltså ingen hjälp till vare sig Volvo eller Saab, se här;
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=459071

sadsadsad

~ Life is short, have FUN! ~

519 Inlägg
20 november 2008
LuCiiifer skrev:
S - Sälj
A - Aset
A - Annars
B - Byt   (till opel förstås)

så kan du inte säga när du själv kör en liten opel...kör själv volvo men tycker om både volvo och saab...Man ska vara stolt över att lilla sverige har två stora bilmärken....Inte många länder i vår storlek som tillverkar bilar..

1 062 Inlägg
20 november 2008
Inget land på Jorden är så beroende av sin fordonsindustri som Sverige.

M.V.H.

blacken
20 november 2008
Meanstreaker skrev:
Sokrates skrev:
Ford/GM/Chrysler har gemensamt nyligen begärt ett lån av Amerikanska staten på $25 Billioner!
Vad det blir i SKr får nån annan räkna ut.
Snacka om att det är kris för de biltillverkarna,,,,

,,, tror nog både Volvo och Saab ligger nära att säljas eller läggas ner, baserat på ovanstående info.

/Tommy.

Amerikanska "billions" är ju svenska miljarder, så lånegarantin de begärt är ungefär 170-180 miljarder kronor. Det är väl inte så mycket... hmm Svenska försvarsbudgeten motsvarar ungefär 30 miljarder/år roll

Angående den tyske experten, om man ser det ur ett marknadsmässigt perspektiv ligger det en del i det han säger, men patrioten inom mig tvingar mig ändå säga att han har fel...

Visst finns det ett "marknadsmässigt" synsätt i det som han säger, men att påstå att en Saab är en Opel är en stor lögn och där så ska den skiten bara hålla käft.  För Saab och Volvo är lika mycket bil som dom Tyska bilarna..
Senast redigerat av blacken (20 november 2008)

13 Inlägg
20 november 2008
vilka tyska bilar går 10tusen mil innan man får byta motor och turbo? 9-5 har värkligen skapat saab dåligt ryckte och därför vill ingen köpa saab idag. om saab skulle hitta en ny ägare som både har pengar o vill satsa och saab vore de jätte bra men vem vill köpa att företag som ligger hur mkt back som helst o deras nuvarende bilar bara minskar i försäljning hela tiden

Random Hero
4 047 Inlägg
20 november 2008
skräll att en volvoägare starta tråden

Dog food lid. Backwards

Hijo de puta
113 Inlägg
20 november 2008
DusanMandick skrev:
skräll att en volvoägare starta tråden

dagens visdomsord

blacken
20 november 2008
davveman skrev:
vilka tyska bilar går 10tusen mil innan man får byta motor och turbo? 9-5 har värkligen skapat saab dåligt ryckte och därför vill ingen köpa saab idag. om saab skulle hitta en ny ägare som både har pengar o vill satsa och saab vore de jätte bra men vem vill köpa att företag som ligger hur mkt back som helst o deras nuvarende bilar bara minskar i försäljning hela tiden

jag har haft Saabar som har snurrat betydligt mer än 10,000 mil utan problem. Att 9-5:an har "problem" beror väl på skiten som GM har pådyvlat dom..

674 Inlägg
20 november 2008
T200 skrev:
Saab har inte många modeller men det är för att dom inte har ekonomiskt underlag för fler.  Men dom lägger krutet på det dom har o i mina ögon är det riktigt fina bilar.  Priserna på svenska bilar tycker jag inte är höga. Dom kanske inte har samma klass som Bmw och Audi rent utvecklingsmässigt men det återspeglar ganska fint på priserna också till Sveriges fördel.   
Tyskland är ca 7-8ggr större än Sverige.  Inte undra på att dom har resurser att utveckla mer modeller med tanke på alla inhemska köpare som finns där.   Det är synd att allmänna meningen (Framför allt här) är att bojkotta våra svenska bilfabrikatörer till fördel för ett land som skriver skitsaker om oss och enbart ser ekonomiska fördelar för sitt land.
Satsa på Sverige!   Sluta vara Jante! Var stolta över vad vi skapat med de resurser vi har! Vi gör inga dåliga bilar!!

WORD  dude!  big_smile  Precis som mina tankar...

With great freedom comes great responsebility

8 883 Inlägg
20 november 2008
Ramrod skrev:
T200 skrev:

Synd bara att det inte finns något "Svenskt" att köpa längre.
För mig kvittar det om det är Sverige eller Kina som tillverkar bilen bara den uppfyller mina krav.

Fotograf på tierpidag.se

blacken
20 november 2008
Hamilton skrev:
Ramrod skrev:
T200 skrev:

För mig kvittar det om det är Sverige eller Kina som tillverkar bilen bara den uppfyller mina krav.

Visst finns det Svenskt att köpa, Julmust till exempel..

55 Inlägg
20 november 2008
helt rätt att lägga ner SAAB.
Driva ett företag som knappt säljer något är väl ingen ide det kan ju knappast någon tycka?

blacken
20 november 2008
niklazz skrev:
Driva ett företag som knappt säljer något är väl ingen ide det kan ju knappast någon tycka?

Nej det kan aldrig vara "rätt" att lägge ner ett så pass innovativt och kompetent företag som Saab är. Men skitkoncernen som äger det kan tycka det, för dom har ju bara beräknad vinst som drivkälla..

674 Inlägg
20 november 2008
blacken skrev:
Hamilton skrev:
Ramrod skrev:

inlaggd sill... big_smile

Mästare
2 947 Inlägg
20 november 2008
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Hamilton skrev:

... Kåldolmar

SLUTA GÅ OT!!!!!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

674 Inlägg
20 november 2008
blacken skrev:
niklazz skrev:

Nej det kan aldrig vara "rätt" att lägge ner ett så pass innovativt och kompetent företag som Saab är. Men skitkoncernen som äger det kan tycka det, för dom har ju bara beräknad vinst som drivkälla..

Det är sant som blacken säger..  Saab är ett inovativt  & kompetent biltillverkare..  Vore en mycket större förlust för världen om det gick omkull än om det bara går dåligt just nu...

blacken
20 november 2008
KimVsWorld skrev:
Ramrod skrev:
blacken skrev:

... Kåldolmar

SLUTA GÅ OT!!!!!

Nej, koldolmarna tog Kalle Dussin hit ifrån Turkiet..

Sök