2965
Sök

Ac?

6 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Hjälper det o ta Bort acn något?

88 Inlägg
18 maj 2006
Den suger ju bara kraft när den är igång det sitter en magnet broms eller lås eller vad det nu heter som slår på när den ska snurra

Lada-missbrukare
566 Inlägg
18 maj 2006
Om du nu har AC så ta för allt i världen inte bort den...Kan inte förstå varför man skulle ta bort ac:n...

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"

6 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Har ingen gas i endån. orkar inte fylla på den. Varför ha ac när man har Rutor? tongue
MEn den gör ingen "Mindre Effekt?" om jag har den off?
Den e ful som fan oxså. massor ektra slangar o skit tongue

1 741 Inlägg
18 maj 2006
klart den tar kraft.. remmen snurrar ju alltid ändå = den tar respons från din motor. och tänk på all extra vikt du slipper om du sliter bort skiten..

+ att du får extra kylning till din vanliga kylare då du får bort "kondensorn" (ac kylaren)

annu ett + är ju blir mycket mer öppet vid motorn. kablar, slangar och rör som du bara kan slita bort.. riktigt luftigt och fint blir det då den är borta big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

5 710 Inlägg
19 maj 2006
Finns det ingen gas i sytemet är kompressorn aldrig (via magnetkopplingen) igång = den tar ingen kraft.
Meeen de e klart, endel extra vikt släpar du ju runt på....

MVH Jonas
..............

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 maj 2006
Lada Tuning skrev:
Om du nu har AC så ta för allt i världen inte bort den...Kan inte förstå varför man skulle ta bort ac:n...

håller med!
men om man ska ex. tävla med bilen så är det väl ok!

Jonas

12 086 Inlägg
19 maj 2006
Om ACn inte fungerar kan man ju ta bort remmen iaf, det tar ingen tid och går att återställa på en röd. Det sitter som sagt en magnetkoppling typ som kopplar från kompressorn men remmen o hjulen drar ju lite, allt som sitter direkt på vevaxeln drar mkt effekt. Du får marginel effektökning, inte kännbar än gång men faktumet finns ju! smile

Att slita dän hela systemet låter dumt som sagt, jag funderade iofs på att ta bort kondensorn och kompressorn nu när jag redan har bilen nedplockad men då kan jag ju sätta fast grejorna lätt igen.. det finns alltså inte ett gram gas i mitt system=P

10 287 Inlägg
19 maj 2006
Det kan vara lite lömskt på vissa  nyare bilar att helt sonika plocka remmen. Detta då styrsystemet för kliman kommunicerar med styrsystemet för motorn. Och när kliman säger åt pumpen att dra så skickar den samtidigt en order till motorstyrningen att kompensera tomgången. Kan bli roliga fenomen plus ett lass med felkoder.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök