3529
Sök

El-fel på BMW 525i e34 årgång 92

2 Inlägg
17 oktober 2008
Trådstartare
Hej, stötte på ett problem idag på väg hem från några ärenden. Har lite tummen mitt i handen när det gäller bilelektronik dessutom. Förljande hände: Bilen gick som vanligt på väg hem som sagt men när jag börjar närma mig lägenheten så dör stereon plötsligt, följt av att batterilampan börjar lysa, sen varningslampan (utropstecknet), sen börjar bilen gå dåligt för att sen dö. Provar starta den igen men ingenting händer. sen väntar jag ett tag och efter ett par minuter startar den som den ska, låter den gå på tomgången ett tag sen kör jag ner på parkeringen men stänger inte av den direkt, då händer samma sak igen, samma lampor tänds sen dör den. försökte samma procedur igen men det hände inte just så mycket, när tändningen är igång så surrar bränslepumpen och lampor, elhissar, taklucka osv funkar så batteriet kan ju inte vara värdelöst. Har provat kabla igång den men det gick inte. Batteriet är 8 månader gammalt så det borde ju inte ha blivit uselt redan ? Ska prova mäta batteriet imorrn, vart så jävla less nu. Nån som varit med om nått liknande tidigare eller har några tips ?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
17 oktober 2008
kolen i generatorn som är slut kanske? då börjarr bilar spöka

2slow

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 oktober 2008
Om du ställer en annan bil och startkablar vad händer då?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

2 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
ToTTeN skrev:
Om du ställer en annan bil och startkablar vad händer då?

Det händer ingenting, den uppför sig som när jag försöker starta utan kablar.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
18 oktober 2008
Kolla så att motorn har tillräckligt med jord! sitter ju ju jordkablar från blocket till karossen!

27 Inlägg
28 november 2008
Allehallgren skrev:
Hej, stötte på ett problem idag på väg hem från några ärenden. Har lite tummen mitt i handen när det gäller bilelektronik dessutom. Förljande hände: Bilen gick som vanligt på väg hem som sagt men när jag börjar närma mig lägenheten så dör stereon plötsligt, följt av att batterilampan börjar lysa, sen varningslampan (utropstecknet), sen börjar bilen gå dåligt för att sen dö. Provar starta den igen men ingenting händer. sen väntar jag ett tag och efter ett par minuter startar den som den ska, låter den gå på tomgången ett tag sen kör jag ner på parkeringen men stänger inte av den direkt, då händer samma sak igen, samma lampor tänds sen dör den. försökte samma procedur igen men det hände inte just så mycket, när tändningen är igång så surrar bränslepumpen och lampor, elhissar, taklucka osv funkar så batteriet kan ju inte vara värdelöst. Har provat kabla igång den men det gick inte. Batteriet är 8 månader gammalt så det borde ju inte ha blivit uselt redan ? Ska prova mäta batteriet imorrn, vart så jävla less nu. Nån som varit med om nått liknande tidigare eller har några tips ?

Tja det är fan typ samma problem med min bil åxå.
Elhissar o så funkar men lite segt. o stereon funkar. men instrumentbrädan lyser knappt längre o när jag sätter på helljusen så lyser dom knappt. sen när jag ska starta så tänder den inte ens. asso vafan ere för jävla fel?

Sök