17 oktober 2008
Trådstartare
Hej, stötte på ett problem idag på väg hem från några ärenden. Har lite tummen mitt i handen när det gäller bilelektronik dessutom. Förljande hände: Bilen gick som vanligt på väg hem som sagt men när jag börjar närma mig lägenheten så dör stereon plötsligt, följt av att batterilampan börjar lysa, sen varningslampan (utropstecknet), sen börjar bilen gå dåligt för att sen dö. Provar starta den igen men ingenting händer. sen väntar jag ett tag och efter ett par minuter startar den som den ska, låter den gå på tomgången ett tag sen kör jag ner på parkeringen men stänger inte av den direkt, då händer samma sak igen, samma lampor tänds sen dör den. försökte samma procedur igen men det hände inte just så mycket, när tändningen är igång så surrar bränslepumpen och lampor, elhissar, taklucka osv funkar så batteriet kan ju inte vara värdelöst. Har provat kabla igång den men det gick inte. Batteriet är 8 månader gammalt så det borde ju inte ha blivit uselt redan ? Ska prova mäta batteriet imorrn, vart så jävla less nu. Nån som varit med om nått liknande tidigare eller har några tips ?