Vad gjorde dom när du lämnade in bilen sist då? Kan ju va så att dom gjort något fel eller glömt nån slang eller nått. Bara att hoppas på att det löser sig och att det inte blir allt för dyrt.
Krångligt det där... Är svårt att lista ut när man inte ser bilen framför sig. Kan vara många saker på en vr6:a.. Antar att du felsökt, tändning (gnista) och soppa som vissa andra var inne på. Men bara för att jag ska försöka förstå.. Den startar alltså inte alls, inga ljud klick surrande whats so ever? Provat att gå lös med startgas för att leta läckor? Listan kan göras lång..
Ett standard fel när kylarvätska försvinner är att packningen i locket på expansions kärlet är dåligt och därav så försvinner det och värmen stiger.. Kanske kommer på mer i morgon.. trillar snart av stolen av trötthet ;P.. Men om det är nått så fråga på.. så ska jag försöka hjälpa dig .. har spenderat mer tid under min bil än i förarsätet så du är inte ensam haha
huh? det är en motor precis som alla andra bilar har med nästintill likadana komponenter inget specifikt att vr-6 skulle gå sönder oftare och vara krångligare...
Eftersom han verkar helt grön på att mecka skulle jag rekommendera att han lämnar in bilen... (säg då gärna att bilen kördes snustorr och dog så tar dom komp-prov direkt)
men om du nu kan felsöka själv är det bara kolla: Kommer det soppa?, Finns det gnista? har jag kompression? Finns alla dom 3 kan vi gå över på givare som ska bytas...
Vad gjorde dom när du lämnade in bilen sist då? Kan ju va så att dom gjort något fel eller glömt nån slang eller nått. Bara att hoppas på att det löser sig och att det inte blir allt för dyrt.
jajo får göra detta har en polare som e mekaniker han kan jue få kolla lite på de först = )
Krångligt det där... Är svårt att lista ut när man inte ser bilen framför sig. Kan vara många saker på en vr6:a.. Antar att du felsökt, tändning (gnista) och soppa som vissa andra var inne på. Men bara för att jag ska försöka förstå.. Den startar alltså inte alls, inga ljud klick surrande whats so ever? Provat att gå lös med startgas för att leta läckor? Listan kan göras lång..
jaa de e jue skit svårt för mig med vettu som inte har en susning om någonting. nej asså den startar inte å jag kan inte höra några konstigheter alls faktiskt den låter precis som vanligt när motorn går runt, men bara det att den inte tänder, gnista har jag inte kollat då jag inte vet var jag gör detta