Ci betyder coupé, som min e46a är. Jag köpte en coupé ist för sedan pga karossen är grymt snygg. Vissa tillfällen är det bökigt med bara 2 dörrar, men sällan man sitter fler än 2 i min bil iaf. Coupén har även problem med dörrarna under vintern men har man möjlighet att köra kupé värmare så slipper man det.
vilken modell du än är ute efter så rekommenderar jag M-paket, ACC, taklucka och halv-skinn. ang motormodell så bör man minst ha 323i pga härligt ljud från 6an. en 328i har 193hk på pappret. 323i har 170hk. men har man svårt att få ihop ekonomin med köp oc försäkring så får man gå på mindre motor.
modellerna med 2,5liter har batteriet bak. 330i är nyare motorn, efter -01 kom facelift.
kolla efter rost på "vanliga" ställen, vid gälarna innanför huven, runt koffert luckan och låset. kan även vara ide o kolla bussningar och bärarmar.
dem har ca 3000mil service intervaller men vill man ha oljan i bra skick så byter man en extra gång.
vid ca 13500 mil är det "inspektion II" köpte min just efter att den var gjord så man slapp en stor utgift
skatten på min är ca 2000kr, försäkringen ligger på ca 17000kr/år (hel + tillägg)
323 ci -00, är under 24 och har en skada för mindre än 1 år sen.