3039
Sök

Söker bilfirmor i Tyskland

"Glidare"
254 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Sökr bilfirmor i Tyskland där man riskfritt (!) kan köpa tyska bilar och importera dem till sverige. Vill inte handla privat då jag läst enormt mycket om bluffar och perssoner som tvingats lämna tillbaka bilen eller skrota den och därmed har förlorat en hel del pengar.

4 Inlägg
20 maj 2006
(www.mobile.de) både bilfirmor o privata... Farsan har importerat ca 7 bilar utan problem

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
20 maj 2006
http://www.eduard-winter.de

En svensk har jobbat där förr.. Men jag är inte säker om han är kvar..

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

8 Inlägg
20 maj 2006
Senast redigerat av soran (20 maj 2006)

10 287 Inlägg
20 maj 2006
"Riskfritt"....

Få hem ett lik är alltid en risk såvida du inte går direkt på jahreswagen. Men satsar du på typ fem år gamla bilar så finns det alltid risk för att man får problem precis som med att handla beggade bilar här i Sverige.

/Göran

mx_3_ skrev:
riskfritt (!).

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

"Glidare"
254 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
"Riskfritt"....

Få hem ett lik är alltid en risk såvida du inte går direkt på jahreswagen. Men satsar du på typ fem år gamla bilar så finns det alltid risk för att man får problem precis som med att handla beggade bilar här i Sverige.

/Göran

mx_3_ skrev:
riskfritt (!).

Ja men det måste samtidigt vara en mycket mindre risk för att få problem om man importerar direkt av firmor istället för privatpersoner? Eftersom firmorna måste ju ha lite koll på vilka slags bilar de köper in? eller har jag fel?

624 Inlägg
20 maj 2006
du kan kontakta mig då jag talar Tyska ,franska och engelska , har importerat ca 70 bilar sen januari iår samtliga beställningsbilar , med korekta mätar ställningar och kompletta dokument
sen e det ju lag på det i Tyskland att om en firma i Sverige köper en bil som enligt den tyska firman e garanterat god skick så ska det vara så annars blir firman tvungen att ta tillbaks bilen samt stå för samtliga kostnader ,, så e det iallafall med de som jag jobbar med

"Glidare"
254 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Okej skriver över ett pm lite senare ikväll till dig, så kanske vi kan hitta på nått bra. Annars så fortsätt komma mer förslag!

Sök