3164
Sök

Problem med saab 9-3, startar och lägger av.

3 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Har åkt i princip felfritt i 4 år i min saab 9-3 sport edition -99, sen när jag va på väg hem från kneget, la bilen bara av, alla lampor och så funkar, och även startmotorn drar runt, bilen kan starta ibland och då kan man åka en liten bit sen nyper det bara till så lägger den av igen, någon som har haft nå liknande problem? och vet vad det kan röra sig om? det enda som har hänt dom senaste dagarna är att det är hål på avgasrörets bakre del, men det kan väll inte ha nåt att göra med saken? har lagt märke till en sak att ett relä klickar till inne i bilen efter en stund och då kan man starta igen. men det konstiga är att det går inte att larma bilen heller det har också slutat att fungera av någon anledning.
all hjälp uppskattas.
Senast redigerat av 9-3johan (28 november 2008)

150 Inlägg
28 november 2008
kanske något lurt med startspärren? det är alltid så svårt att avgöra med nyare bilar då det är så mycket el.
en Volvo 850 har 8km elsladd om jag inte minns helt fel. Det bästa och billigaste till att börja med vore ju att göra en ODB koll. då får du ju fram alla elektriska fel som har varit och som är.

2 164 Inlägg
28 november 2008
Kolla bränsle pumpen om den funkar eller DI kassetten om du kan låna nån annans och testa.

MVH

F

135 Inlägg
28 november 2008
jag tror de är di-kasseten.

40 Inlägg
29 november 2008
Di_kasseten...

3 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
tack för alla svar, nu har jag lite att gå på i allafall, men fortsätt gärna skriva om vad det kan vara

3 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Japp det va tändkassetten

Sök