3381
Sök

Bosch(Siemens?)nr/flöde S40 2,0t (Fas 2) spridare

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
#1
Alltså, vad har spridarna från Volvo s40 2,0T -01 för Boschnummer?
Och/eller, hur mycket flödar dom och vid vilket bränsletryck?

Mvh
Senast redigerat av axelj (5 december 2008)

206 Inlägg
5 december 2008
#2
Anmärkningar    Specificerade värden    Avlästa värden
Fordonsidentifiering
Antal cylindrar    Typ    4/DOHC    
Cylindervolym    cm³    1943    
Kompressionsförhållande    :1    8,5    
Blyfri bensin    Ja    
Oktantal    RON    98    
Tändsystem    Märke    Siemens    
Tändsystem    Typ    EMS 2000    
Tändsystem    Beskrivningar    Map-DIS    
Triggningspunkt    Kamaxel/ Vevaxel    
Bränslesystem    Märke    Siemens    
Bränslesystem    Typ    EMS 2000    
Bränslesystem    Beskrivningar    MFI-s    
Luftmätare    Typ    Luftmassamätare    
Kombinerat styrdon bränsle/tändsystem    Ja    
Datalänkanslutning    Ja    
Tändsystem
Matningsspänning    + med förkopplingsmotstånd V    12,0    
Primärmotstånd    Ohm    0,49-0,61    
Resistans i högspänningslindning    Ohm    8100-9900    
Tändningsföljd    1-3-4-2    
Fördelare (tändmodul)    Märke    (Siemens)    
Testförutsättningar
Grundtändläge - FÖD    °Motor/varv/min    7±7/750 Icke justerbar    
Förställningskontroll    °Motor/varv/min    Kontrolleras av motorstyrdon    
Tomgångsvarvtal    varv/min    750±50 Icke justerbar    
Oljetemperatur för CO-provning    °C    80    
CO-halt vid tomgång - avgasrör    Vol. % CO    0,2 Max Icke justerbar    
HC-halt vid tomgång    ppm    100    
CO2-halt vid tomgång    Vol. % CO2    14,5-16    
O2-halt vid tomgång    Vol. % O2    0,1-0,5    
Förhöjt varvtal för CO-test    varv/min    2500-3000    
CO-värde vid förhöjt varvtal    Vol. %    0,3    
Lambdavärde    λ    0,97-1,03    
Tändstift
Tändstift    Originalmonterad typ    Volvo    
Tändstift    Typ    272344-3    
Elektrodavstånd    mm    0,75    
Bränslesystem
Systemtryck    bar    2,9-3,1    
Vevaxelläges-/motorvarvtalssensor    Ohm    260-340    
Insprutare    Ohm    11,6-12,4    
Tomgångsluftventil/tomgångsregleringens manöverdon    Ohm    8,6-10,6


206 Inlägg
5 december 2008
#3
Bränsletryck
Bränsletryck
Fig. 25711
Fig. 25710
Tryck    Driftsförhållande    Värde    Anmärkning
Systemtryck    Motorn på tomgång - vakuum AV    2,9-3,1 bar     1, 2
Anmärkningar
1. Anslut en manometer till testanslutningen på bränslefördelningsröret.
2. Om motorn inte dras runt eller går på tomgång - se Kontroller av komponenter och kopplingsschema.
Bränsletryck
Fig. 25711
Fig. 25709
Tryck    Driftsförhållande    Värde    Anmärkning
Reglerat tryck    Motorn på tomgång - vakuum PÅ    2,4-2,6 bar     1, 2
Anmärkningar
1. Anslut en manometer till testanslutningen på bränslefördelningsröret.
2. Om motorn inte dras runt eller går på tomgång - se Kontroller av komponenter och kopplingsschema.
Bränsletryck
Fig. 25711
Tryck    Driftsförhållande    Värde    Anmärkning
Hålltryck    Efter 20 minuter    2,0 bar     1
Anmärkningar
1. Anslut en manometer till testanslutningen på bränslefördelningsröret.


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
#4
Porsche935 skrev:
Anmärkningar    Specificerade värden    Avlästa värden
Fordonsidentifiering
Antal cylindrar    Typ    4/DOHC    
Cylindervolym    cm³    1943    
Kompressionsförhållande    :1    8,5    
Blyfri bensin    Ja    
Oktantal    RON    98    
Tändsystem    Märke    Siemens    
Tändsystem    Typ    EMS 2000    
Tändsystem    Beskrivningar    Map-DIS    
Triggningspunkt    Kamaxel/ Vevaxel    
Bränslesystem    Märke    Siemens    
Bränslesystem    Typ    EMS 2000    
Bränslesystem    Beskrivningar    MFI-s    
Luftmätare    Typ    Luftmassamätare    
Kombinerat styrdon bränsle/tändsystem    Ja    
Datalänkanslutning    Ja    
Tändsystem
Matningsspänning    + med förkopplingsmotstånd V    12,0    
Primärmotstånd    Ohm    0,49-0,61    
Resistans i högspänningslindning    Ohm    8100-9900    
Tändningsföljd    1-3-4-2    
Fördelare (tändmodul)    Märke    (Siemens)    
Testförutsättningar
Grundtändläge - FÖD    °Motor/varv/min    7±7/750 Icke justerbar    
Förställningskontroll    °Motor/varv/min    Kontrolleras av motorstyrdon    
Tomgångsvarvtal    varv/min    750±50 Icke justerbar    
Oljetemperatur för CO-provning    °C    80    
CO-halt vid tomgång - avgasrör    Vol. % CO    0,2 Max Icke justerbar    
HC-halt vid tomgång    ppm    100    
CO2-halt vid tomgång    Vol. % CO2    14,5-16    
O2-halt vid tomgång    Vol. % O2    0,1-0,5    
Förhöjt varvtal för CO-test    varv/min    2500-3000    
CO-värde vid förhöjt varvtal    Vol. %    0,3    
Lambdavärde    λ    0,97-1,03    
Tändstift
Tändstift    Originalmonterad typ    Volvo    
Tändstift    Typ    272344-3    
Elektrodavstånd    mm    0,75    
Bränslesystem
Systemtryck    bar    2,9-3,1    
Vevaxelläges-/motorvarvtalssensor    Ohm    260-340    
Insprutare    Ohm    11,6-12,4    
Tomgångsluftventil/tomgångsregleringens manöverdon    Ohm    8,6-10,6

Bränsletryck och motstånd hittade jag där. Och att det är Siemensspridare, trodde det var Bosch tongue

Men, hur mycket flödar spridarna? Eller missade jag bara det? smile

206 Inlägg
5 december 2008
#5
Har du nr på spridarna?


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
#6
Porsche935 skrev:
Har du nr på spridarna?

Nej, jag frågade ju efter det i första inlägget cool

206 Inlägg
5 december 2008
#7
Ok sorry ! Tänkte på att du hade en att titta på?


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
#8
Porsche935 skrev:
Ok sorry ! Tänkte på att du hade en att titta på?

Nej, polaren har liggande som jag eventuellt ska köpa för att använda till turbo och E85- konvertering av min 360. Frågan är ju då vad de har för kapacitet tongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 december 2008
#9
axelj skrev:
Porsche935 skrev:
Ok sorry ! Tänkte på att du hade en att titta på?

Nej, polaren har liggande som jag eventuellt ska köpa för att använda till turbo och E85- konvertering av min 360. Frågan är ju då vad de har för kapacitet tongue

De flödar i regionen 400cc.  räckder till 200hk på en 4cyl motor.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 december 2008
#10
Porsche935 skrev:
Anmärkningar    Specificerade värden    Avlästa värden

Yes, vi vet att du har felkoder till all bilar nu men det är liksom inget universelsvar på alla frågor...

Där felkoder önskas så är det jättebra info, i denna frågan så är det snarare spam

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
#11
torpis skrev:
axelj skrev:
Porsche935 skrev:
Ok sorry ! Tänkte på att du hade en att titta på?

Nej, polaren har liggande som jag eventuellt ska köpa för att använda till turbo och E85- konvertering av min 360. Frågan är ju då vad de har för kapacitet tongue

De flödar i regionen 400cc.  räckder till 200hk på en 4cyl motor.

Weeiho, äntligen någon som kan!
400cc/min vid vilket tryck?

206 Inlägg
5 december 2008
#12
torpis skrev:
Porsche935 skrev:
Anmärkningar    Specificerade värden    Avlästa värden

Yes, vi vet att du har felkoder till all bilar nu men det är liksom inget universelsvar på alla frågor...

Där felkoder önskas så är det jättebra info, i denna frågan så är det snarare spam

Ha ha detta va väl ändå inga felkoder!?? Det va lite data ang volvo v40 2.0T !  Felkoder är något helt annat !

Va inte så spydig!!

Jag har inte så mkt till övers för sånt snack!



Sök